Přeskočit na hlavní obsah
Den - Michael Cunningham, Odeon CZ, 2024

Všeobecné obchodní podmínky

Práva a povinnosti během nakupování v Martinusu

Nejdůležitější informace ve zkratce

Nemáte rádi dlouhé dokumenty plné právnických výrazů? Ani my. Tady jsou ty nejdůležitější body našich všeobecných obchodních podmínek ve zkratce:

  1. Pohodlný nákup pro každého: Na Martinusu nakoupíte pohodlně, stačí si u nás vytvořit účet, vybrat si ze stovek tisíc titulů a objednávku dokončit. Zaplatit můžete několika způsoby, od dobírky po platbu přes internet banking vaší banky. Stejně tak máme širokou i nabídku způsobů doručení. Poplatky za poštovné najdete tady.
  2. Vždy víte, co se děje - u každého titulu najdete jeho cenu, kolik dní bude trvat jeho dodání, o přesném času doručení informujeme podrobně i po dokončení objednávky. Navíc, náš zákaznický servis je jeden z nejlépe hodnocených v České republice a je každý všední den připravený vám poradit, pomoci, a pokud je to zapotřebí, tak i potěšit.
  3. Něco nevyšlo tak, jak mělo? Nestává se nám to často. Ale pokud k tomu dojde – uděláme vše pro to, abychom chybu napravili. Kromě klasické odpovědnosti za vady se snažíme vyjít vstříc vždy a každému. Informace o tom, jak zboží reklamovat nebo jak odstoupit od smlouvy najdete tady.

Obchodní podmínky

Jsme Martinus, s.r.o., se sídlem Gorkého 4, 036 01 Martin, Slovenská republika, IČO 45 503 249, jsme zapsaní u Obchodného registra Okresného súdu Žilina, oddíl: Sro, vložka 52711/L. Naši provozovnu najdete na adrese: Knihkupectví Martinus, Brno, Mečová 2, 602 00 Město Brno. Naše kontaktní údaje jsou: naslovicko@martinus.cz, tel. č.: + 420 210 012 850. Korespondenční adresa je Martinus s.r.o., Československej armády 5800/3, 036 01, Martin.

Komunikovat s námi můžete také prostřednictvím messengeru na síti Facebook a Instagram. Provozujeme e-shop na adrese www.martinus.cz.

Jsme rádi, že jste se rozhodli nakoupit právě u nás.

I. Úvodem

  1. Tyto podmínky upravují naše vzájemné vztahy, pokud nakupujete na našem e-shopu. Jsou součástí kupní smlouvy. Pokud si ale při naší komunikaci domluvíme něco jiného, než je v těchto podmínkách, má tahle naše dohoda přednost.
  2. Tyto obchodní podmínky platí pro spotřebitele.
  3. Pokud nenakupujete jako spotřebitel, platí pro naše vztahy obecná právní úprava, kterou najdete hlavně v občanském zákoníku. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku ale nepoužijeme. To znamená, že vaši objednávku na našem e-shopu musíme ještě potvrdit, aby vznikla kupní smlouva.
  4. Pokud vás zajímají informace o práci s osobními údaji, najdete je na našem webu, v patičce.

II. Omezení pro platbu a doručování

  1. Na našem e-shopu jde platit následujícími způsoby:
    • kartou
    • okamžitým bankovním převodem
    • platba převodem na účet
    • bankovním převodem
    • na dobírku
  2. Tištěné knihy jde hradit také prostřednictvím programu Benefit Plus.
  3. Zboží z našeho českého e-shopu doručujeme jen na území České republiky.
  4. Zboží si můžete vyzvednout i na našich partnerských pobočkách nebo na pobočce v Brně.

III. Uživatelský účet

  1. Na našem webu si založte vlastní uživatelský účet, ze kterého si můžete zboží objednat.
  2. K účtu, prosíme, opatrujte své přístupové údaje. Informace a data, která do účtu vyplňujete, udržujte aktuální.
  3. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, občas potřebujeme provést údržbu nebo opravu systému. Za případné komplikace se omlouváme.
  4. Uživatelský účet vám můžeme zrušit, a to hlavně pokud ho dlouhodobě nepoužíváte nebo pokud jeho prostřednictvím porušujete smluvní nebo jiné právní povinnosti.

IV. Recenze

  1. Na našem webu nebo sociálních sítích můžete najít recenze.
  2. “Ověřeno” znamená, že konkrétní nákup zákazníka je v našem systému ověřený (automatizovaně kontrolujeme, že danou knihu konkrétní zákazník opravdu zakoupil). “Ověřený zákazník” je štítek, který říká, že konkrétní nákup zákazníka ověřený není, ale zákazník u nás má uživatelský účet. “Neověřeno” znamená, že recenze ani zákazník u nás nejsou nijak ověřeni.
  3. Konkrétní nákupy ověřujeme prostřednictvím společnosti Heuréka (s každou objednávkou je spojen jedinečný link pro recenzi, více informací najdete tady.)
  4. Na Googlu, sociálních sítích a Firmách.cz můžete najít další recenze nás nebo našich produktů. Vzhledem k tomu, že jsou psané uživateli na platformách třetích stran, na které nemáme vliv, tyto recenze nelze z naší strany ověřit. Děkujeme za pochopení.

V. Naše zboží

  1. Na e-shopu najdete informace k vámi vybranému produktu, včetně dostupnosti, termínu doručení a ceny. I přesto s vámi můžeme uzavřít kupní smlouvu za jiných podmínek, které si sjednáme zvlášť.
  2. Pokud je produkt na našem e-shopu uvedený jako rozbalený, otevřený, s vadou nebo s jiným obdobným důvodem pro jeho zlevnění, prosíme, mějte na paměti, že z takového důvodu nám ho nemůžete zpětně reklamovat. Jinak se ale reklamace nebo vrácení zboží i u těchto produktů řídí obecnými pravidly, která najdete dole.
  3. Všechny ceny uvádíme včetně všech daní a poplatků, kromě nákladů na doručení. Ty najdete uvedené dál, v rámci nákupního procesu.
  4. Pokud někde uvádíme cenu, která je zcela zjevně chybná, tato cena nás nezavazuje a smlouva mezi námi nevznikla.
  5. Kolekce

  6. Některé tituly u nás můžete koupit v kolekcích, jejichž cena je obvykle výhodnější, než kdybyste si jednotlivé tituly kupovali samostatně. Kolekce jsou složené z dvou nebo více titulů. Všechny tituly z kolekce vám budou dodány společně po jejich zkompletování.
  7. Ve vašem profilu na Martinus.cz tyto tituly budou uvedené jednotlivě a stejně tak budou uvedeny i na vaší faktuře. Tituly, které jsou součástí kolekce, jsou na faktuře označené „KL:“ a není je možné jednotlivě zrušit z objednávky, rozdělit objednávku, vrátit nebo na ně uplatnit dodatečnou slevu.
  8. Digitální produkty

  9. Při nákupu elektronických knih spolu uzavíráme i tyto licenční podmínky.

VI. Objednávka

  1. Požadované zboží vložte do košíku. Provedeme vás objednávkovým procesem krok za krokem.
  2. V nákupním formuláři najdete informace o zboží, množství a ceně, zvolíte způsob dopravy a tím se vám ukáže i konečná částka, která obsahuje cenu za zboží a náklady na jeho dodání. Na základě těchto informací vytvoříte objednávku (dále „Objednávka“).
  3. Před odesláním Objednávky si můžete údaje zkontrolovat a změnit.
  4. Objednávku odešlete proklikem na tlačítko „Závazně objednat a zaplatit“.
  5. To, že jsme vaši Objednávku obdrželi, vám potvrdíme e-mailem. V tento okamžik je mezi námi kupní smlouva uzavřená.
  6. Pokud nám bude vaše Objednávka připadat neobvyklá (např. kvůli množství, neobvyklým parametrům apod.), můžeme vás kontaktovat s žádostí o dodatečné potvrzení. V takovém případě kupní smlouvu uzavřeme až okamžikem vzájemného potvrzení této objednávky.
  7. Kromě zboží objednaného z našeho internetového knihkupectví si může zákazník bez registrace rezervovat zboží v našem kamenném nebo spřáteleném knihkupectví, a to formou rezervace. Zboží, které je možné rezervovat, musí být ve vybraném knihkupectví označeno jako dostupné, přičemž Martinus může rezervaci zrušit po uplynutí 48 hodin od potvrzení rezervace zákazníkovi. V případě nedostupnosti zboží smí Martinus rezervaci stornovat, o čemž zákazníka bezodkladně informuje.
  8. Náklady na dálkovou komunikaci (telefonickou či online) v souvislosti s Objednávkou si hradíte sami. Tyto náklady se ale nijak neliší od běžných sazeb.

VII. Doručení

  1. Zboží vám dodáme způsobem, který si v košíku vyberete, ve stanoveném termínu, na vámi zadanou adresu.
  2. Zboží můžete převzít i osobně, na zvoleném výdejním místě.
  3. V případě nepřevzetí zásilky můžeme nákup stornovat (tedy od smlouvy odstoupit).
  4. Prosíme, zboží ihned po převzetí zkontrolujte a jakékoliv vady nám, ideálně bez zbytečného odkladu, dejte vědět. Vyřešíme je v rámci reklamačního procesu (o tom více dále). Rychlá reakce a dokumentace z vaší strany nám pomáhá věc efektivně řešit i s našimi byznysovými partnery. Děkujeme.

VIII. Platba

  1. Informaci o ceně zboží včetně DPH uvádíme vždy u nabídky daného produktu.
  2. Kupní cenu a náklady na dodání zboží můžete hradit:
    • platbou kartou online
    • okamžitým bankovním převodem
    • bankovním převodem
    • bankovním převodem
    • v hotovosti na dané prodejně
  3. Pokud budete platit na dobírku nebo v hotovosti, celková cena je splatná při převzetí zboží.
  4. Pokud platíte bezhotovostně, celková cena je splatná při uzavření smlouvy. Zboží zasíláme a lhůty pro dodání nám začínají běžet po připsání celkové ceny na náš účet.
  5. Pokud jste si vybrali platbu bezhotovostně - platební kartou u kurýra, je cena splatná při převzetí zásilky.
  6. Při nákupu tištěných klih u nás můžete uplatnit také poukazy v rámci programu Benefit Plus.
  7. Pro každou platbu vám vystavíme daňový doklad. Ten vám pošleme v elektronické podobě na zadanou e-mailovou adresu.
  8. V odůvodněných případech (na vaši žádost v rámci nákupního košíku) zasíláme zálohovou fakturu (tzv. předfakturu). I tento doklad vám zašleme do e-mailu. Zásilku odbavujeme po úhradě zálohy.
  9. Pokud jste si koupili nebo dostali slevovou či dárkovou poukázku, mrkněte na podmínky pro její použití tady.
  10. Slevu můžete uplatnit také na základě slevové poukázky Martinus, kterou vám v některých případech pošleme na e-mail v rámci naší e-mailové rozesílky. V případě, že si slevové poukázky nepřejete dostávat, můžete se z jejich zasílání odhlásit skrze funkci “Jaké e-maily chci dostávat“ v sekci: "Můj účet”, nebo je zrušit tím, že v doručeném e-mailu kliknete na možnost “Odhlásit se”. Vaše rozhodnutí budeme samozřejmě respektovat.

IX. Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy)

  1. Pokud u nás nakupujete jako spotřebitel, můžete tzv. odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – vy nám vrátíte zakoupené zboží a my vám zase peníze. Pro toto odstupování platí následující pravidla.
  2. Odstoupit od smlouvy nejde u některého typu zboží – je to dáno jeho povahou. Je to zboží, které:
    • podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu spotřeby,
    • jste po dodání nenávratně zapracovali s jinými produkty,
    • jsme vám vyrobili podle vašich požadavků nebo přizpůsobili vašim osobním potřebám,
    • jsme dodali v zapečetěném obalu a ze zdravotních nebo hygienických důvodů ho nejde vrátit poté, co jste obal porušili.
  3. Dále nejde odstoupit v případě koupě:
    • zboží, u kterého je cena závislá na výchylkách finančního trhu nezávisle na naší vůli a k výchylce může dojít během lhůty pro odstoupení,
    • audio nebo audiovizuálních nahrávek nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jste obal porušili,
    • novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smluv o předplatném,
    • digitálního obsahu (zejména tedy audioknih nebo e-knih) který není dodáván na hmotném nosiči, pokud jsme obsah dodali s vaším výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení.
  4. V ostatních případech můžete zboží vrátit do 14 dnů od jeho převzetí – ať už vámi nebo vámi pověřenou osobou (dopravce se v tomto případě nepočítá). Pokud jsme zboží dodávali po částech, tato lhůta běží od dodání poslední části, případně posledního kusu z jedné Objednávky.
  5. Se zbožím se v rámci 14 dnů můžete seznámit (s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností). Nakládejte s ním ale přiměřeně a šetrně – tedy opravdu jen tak, jak je pro seznámení se se zbožím nezbytné, typicky jako při nákupu zboží v kamenné prodejně.
  6. Do 14 dnů nám dejte jakkoliv vědět, že si zboží přejete vrátit (a tedy od smlouvy nebo její části odstupujete).
  7. Pro odstoupení můžete využít náš postup, který popisujeme tady, není ale povinný a odstoupit jde i jinou vhodnou formou.
  8. Pokud využijete jiný postup, než který uvádíme tady, uveďte nám ideálně číslo objednávky, den nákupu, vaše bankovní spojení a jak vám máme peníze poslat zpět. Důvod odstoupení od smlouvy uvádět nemusíte.
  9. Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpátky k nám vám vrátíme částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání. Ze zákona máme právo vám vrátit částku, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dodání, který jste mohli na našem e-shopu pro doručení daného zboží zvolit
  10. Peníze vám vrátíme stejným způsobem, jako jsme od vás obdrželi platbu, pokud si nevyberete jiný způsob. V případě úhrady části nebo celé kupní ceny přes program Benefit Plus vracíme příslušnou část kupní ceny jejím přičtením zpět na kartu Benefit Plus.
  11. Částku vám vrátíme bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od vašeho odstoupení. Vrácení peněz ale můžeme pozdržet do doby, než zboží obdržíme nebo než nám prokážete, že jste ho předali k přepravě zpět k nám – podle toho, co nastane dřív.
  12. Pokud nevyužijete námi hrazený způsob vrácení přes Zásilkovnu, zboží nám zašlete (nebo jinak předejte) nejlépe na adresu: PPL depo, Tečovská 1292, 763 02 Zlín nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
  13. Zboží vraťte kompletní, nemělo by být upravené, opotřebené nebo poškozené: máme právo posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a zda jste svým neadekvátním nakládáním nesnížili jeho hodnotu. Pokud zboží nesprávným zacházením nebo nepřiměřeným zkoušením poškodíte nebo opotřebíte, můžeme po vás chtít náhradu za snížení hodnoty zboží a započíst ji na vracenou částku.
  14. Náklady na vrácení zboží zpět k nám nesete vy. Pokud využijete náš postup vrácení přes Zásilkovnu, jdou náklady na vrácení zboží za námi.
  15. Pokud odstoupíte od koupě zboží, ke kterému jsme vám poslali dárek, poslali jsme tento dárek s tzv. rozvazovací podmínkou: v případě odstoupení od kupní smlouvy nebo její části se tedy rozvazuje i darovací smlouva. Prosíme, dárek nám zašlete zpět spolu se zbožím, pokud se nedomluvíme jinak. Opět máme právo případnou škodu započítat proti vracené částce.
  16. My můžeme od smlouvy odstoupit před tím, než vám objednané zboží dodáme, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat. To jsou hlavně důvody na straně třetích osob (dopravců nebo dodavatelů knih).
  17. Vlivem vnějších okolností, které nemůžeme ovlivnit (například války, přírodní katastrofy, epidemie apod.) se také může stát, že dojde k významné změně ceny, termínů nebo jiných okolností doručení. V takovém opravdu výjimečném případě si vyhrazujeme právo od kupní smlouvy odstoupit.

X. Jak reklamovat vady

  1. Odpovídáme za to, že zboží nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy ho přebíráte, zejména:
    • odpovídá vaší objednávce (je to požadovaný produkt v dohodnutém množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě, případně má další ujednané vlastnosti nebo vlastnosti, které můžete rozumně očekávat i s ohledem na naše reklamy a jiné materiály nás nebo našich obchodních partnerů)
    • se hodí k účelu, pro které se zboží tohoto druhu obvykle používá
    • má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, jsou-li zapotřebí
    • odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze
    • vyhovuje právním předpisům
  2. Pokud jsme vás před koupí výslovně upozornili, že se některá vlastnost věci liší a vy jste s touto vlastností souhlasili, nejde zboží pro tuto vlastnost reklamovat. Také nejde věc reklamovat pro vady, pro které byla zlevněna a my jsme vás na tento důvod zlevnění předem upozornili.
  3. Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí, ledaže je to z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
  4. Věc můžete reklamovat, pokud se vada projevila do 2 let od převzetí zásilky. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
  5. Vnitrostátní právo některých jiných zemí může stanovit přísnější úpravu reklamací, která se řídí podle příslušného bydliště spotřebitele.
  6. Použité zboží

  7. Na našem e-shopu můžete zakoupit i použité zboží. V takovém případě vás vždy dopředu upozorňujeme, že se jedná o použité zboží a upozorníme vás i na jeho konkrétní případné vady.
  8. Pro takovéto vady, na které jsme vás upozornili a se kterými jste souhlasili, nejde zboží reklamovat.
  9. Dovolujeme si také upozornit, že na použité zboží jsme zkrátili naši zákonnou odpovědnost za vady na 1 rok.
  10. Jak reklamaci uplatnit

  11. Zboží můžete reklamovat jakkoliv. Zavolejte nám, stavte se, napište e-mail nebo dopis. Nejrychlejší způsob, jakým reklamaci vyřídit, najdete tady.
  12. Prosíme, sdělte nám:
    • vaše kontaktní údaje, na které vám dáme vědět, jakmile bude reklamace vyřízena
    • jak se vada projevuje a kdy jste na ni přišli
    • jak si přejete reklamaci vyřídit
    • budeme potřebovat i jakýkoliv doklad či prokázání nákupu
  13. Vadné zboží nám pošlete nebo přineste spolu s reklamačním formulářem. Můžete využít námi hrazenou dopravu přes Zásilkovnu.
  14. Někdy nám může stačit i jen zaslání fotografie. Ideálně nás tedy předem kontaktujte, domluvíme se.
  15. Zboží při přepravě vhodně zabalte, aby nedošlo k jeho poškození. Prosíme o pochopení, že pro většinu reklamací (a jejich posouzení) je potřeba zaslat zboží kompletní - opět nás v takovém případě ideálně kontaktujte dopředu, domluvíme se, jestli je to i váš případ.
  16. Při reklamaci vám pošleme elektronické písemné potvrzení o uplatnění reklamace, poté také o jejím vyřízení.
  17. Co můžete požadovat

  18. V první řadě po nás můžete chtít opravu, doplnění nebo výměnu zboží.
  19. Pokud je zvolený způsob nemožný (například zboží už není v prodeji) nebo nepřiměřeně nákladný (například stačí jen dodat příslušenství, které jsme zapomněli přibalit), můžeme vaši volbu upravit.
  20. Můžete také chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:
    • vadu jsme odmítli odstranit nebo ji neodstranili řádně v předpisy stanovené lhůtě, případně je zjevné, že to odstranit nezvládneme či nestihneme
    • vada se projevuje opakovaně
    • vada je podstatná
    • Odstoupit od smlouvy nejde (a máte tedy jen nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná. Má se ale obecně za to, že je vada významného charakteru.

    Jak vyřídíme reklamaci

  21. Reklamaci vyřídíme bezodkladně, nejpozději ji musíme vyřídit do 30 dnů, pokud se nedomluvíme jinak. V opačném případě můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
  22. O vyřízení reklamace vás budeme informovat na vašich kontaktních údajích, které jste vyplnili při reklamaci. Pokud si věc zpátky nepřevezmete, můžeme po vás chtít přiměřené náklady, které se pojí s uskladněním věci.
  23. Náklady, které účelně vynaložíte na oprávněnou reklamaci, vám proplatíme. O proplacení nás požádejte co nejdříve, nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění reklamace, jinak na tyto náklady nebudete mít nárok.

XI. Výkup knih

  1. Dáváme knihám druhou šanci. Pokud se rozhodnete nám předat knihu, kterou už máte přečtenou, můžete se do toho pustit tady.
  2. Procesu říkáme výkup, ale myslíme tím, že od vás knihu (po jejím prohlédnutí) převezmeme výměnou za poukázku na nákup dalších knih u nás.
  3. Podmínkou výkupu je registrace na internetové stránce www.martinus.cz.
  4. Prostřednictvím účtu si vytvoříte online nezávaznou výkupní objednávku.
  5. Po jejím provedení dostanete e-mail, ve kterém vám dáme vědět číslo výkupní objednávky (šestimístný kód).
  6. Poprosíme o pochopení, že je na nás, abychom rozhodli, které knihy převezmeme, a které ne. Každou knihu posuzujeme individuálně a cenu průběžně aktualizujeme.
  7. U konkrétního titulu se zobrazí dva typy ceny. Cena knihy: “Přečtená, výborný stav” a cena knihy: “Přečtená, mírně opotřebovaná”. V rámci výkupní objednávky rozhodnete o kvalitě vykupované knihy. Pro ilustraci uvádíme příklady, fotografie knih, které jsou definované jako mírně opotřebované tady.
  8. Vyhrazujeme si právo na základě kontroly kvality definovat vykupovanou knihu jinak, než jste určili vy.
  9. Knihy, u kterých vám v systému potvrdíme, že je převezmeme, je možné odeslat prostřednictvím dopravců nebo nám je přinést do knihkupectví, (pozor, to se nevztahuje na partnerská knihkupectví, pouze na knihkupectví Martinus), bližší informace naleznete v detailu vašeho výkupu tady.
  10. Poštovné za doručení knih prostřednictvím výše uvedených dopravců jde na nás. Balík, ve kterém vykupované knihy posíláte, musí obsahovat údaje o odesílateli, číslo výkupní objednávky (šestimístný kód) a označení “Knihovrátek”.
  11. V případě, že vytvoříte výkupní objednávku a do 30 dní od vytvoření výkupní objednávky nám knihy nejsou doručené, můžeme výkupní objednávku zrušit. Dali bychom vám vědět.
  12. Pokud jste knihy odevzdali osobně, dostanete e-mail o přijetí knih ve chvíli, kdy je evidujeme v knihkupectví. Vykupované knihy musí být zřetelně označené číslem výkupní objednávky (šestimístný kód). Poté knihy také putují do skladu na Slovensko.
  13. Vyhrazujeme si právo na kontrolu kvality knih během následujících 3 týdnů od přijetí knih ve skladu na adrese Československej armády 3, 036 01 Martin, Slovensko.
  14. Po posouzení kvality knih vám dáme vědět celkovou hodnotu dárkové poukázky, kterou vám za knihu pošleme.
  15. Podmínky pro uplatnění dárkových poukázek najdete tady.
  16. Máme právo odmítnout celý výkup nebo i vybrané knihy. V případě, že odmítneme jednu nebo vícero knih, dáme vám e-mailem vědět. V takovém případě máte právo nás do 14 dnů požádat o zaslání odmítnutých knih zpět na vaši adresu (takové zaslání je na vaše náklady) anebo o doručení knih do našeho knihkupectví, kde si je můžete vyzvednout. Pokud o vrácení odmítnutých knih nepožádáte ve stanovené lhůtě, přijmeme je (bez protiplnění formou poukázky) a smíme s nimi naložit podle našeho uvážení.
  17. Pokud jste nám v balíku poslali i jiné knihy, které jste do výkupní objednávky nezadali, máme za to, že jste knížky už nechtěli a i s nimi smíme naložit podle našeho uvážení (bez protiplnění formou poukázky).

XII. Závěrem

  1. Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího z kupní smlouvy. V takovém případě se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2), mailom na adr@coi.cz, nebo na internetové stránce. Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s námi vyřešit napřímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili svoje právo, které je předmětem sporu. Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce.
  2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, dostupné na stránce, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  3. Podnikáme na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává živnostenský úřad a v zákonem vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce, případně Slovenská obchodní inspekce, na které se můžete obrátit s případnou stížností.
  4. Smlouva je u nás uložena, neposkytujeme k ní však přístup.
  5. Smlouvu uzavíráme v českém jazyce.
  6. Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  7. Všechna práva k našim webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga, produktů a dalšího obsahu a prvků, náleží nám. Zakazujeme je kopírovat, upravovat nebo jinak užívat nad rámec kupní smlouvy bez našeho souhlasu.

Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti dne 8.7.2024.

Původní verzi obchodních podmínek naleznete ZDE.

„Otče náš, jenž jsi na nebesích, co tam pořád v tom nebi děláš, slez už konečně a buď tady se mnou dole.“

Neděle odpoledne - Viktorie Hanišová, 2022
Neděle odpoledne
Viktorie Hanišová