Přeskočit na hlavní obsah
Den - Michael Cunningham, Odeon CZ, 2024

Nejčastěji kladené otázky

Dokážete sehnat i tituly, které nemáte ve vaší nabídce?

Ano. Ale není to vždy jednoduché a ne vždy se nám to podaří. Ale snažíme se. :-) Hledáte-li titul, který nenabízíme, nebojte se nám napsat objednavky@martinus.cz a my se knížku pokusíme sehnat.

Co znamená, když je při titulu uvedeno, že je vyprodán? Dokážete mi ještě takový titul sehnat?

Pokud je u knihy uvedeno, že je vyprodána (a zároveň tam není uvedeno, že se chystá dotisk), znamená to, že nakladatel knihy, resp. distributor, už nemá na skladě žádné výtisky. Proto vám tuto knihu už nedokážeme zajistit. Teoreticky však můžete mít štěstí v některých dalších knihkupectvích, které ještě mají poslední kusy na skladě.
Pokud je u knihy uvedeno, že se chystá dotisk, znamená to, že knihu momentálně sice není možné sehnat, ale nakladatelství připravuje dotisk. Knihu si tedy můžete zarezervovat. My vás budeme informovat ihned, jakmile bude k dispozici.

Proč nemůžete vyprodané knihy prostě dotisknout?

Protože nejsme nakladatelství :-). I když vám vždy neradi říkáme, že vám vyprodanou knihu nemůžeme dodat, bohužel s tím nemůžeme nic udělat. Vydání dotisku je výsostně v rukou nakladatele knihy.

Pokud je při titulu uvedeno, že se připravuje dotisk, kdy bude hotová?

To ve většině případů nevíme. Pouze někdy máme od vydavatele informaci, že v následujících týdnech či měsících by měl dotisk vyjít. Doporučujeme si titul zarezervovat - jakmile bude k dispozici, budeme vás informovat e-mailem.

Proč máte vyprodané knihy i nadále ve své nabídce?

Protože nechceme knihy jen prodávat, ale být i bohatým zdrojem o knižním trhu. A proto vám na stránce nabízíme i přehled všech knih, které kdysi byly dostupné - i když teď už nejsou.

Už jsem vytvořil objednávku, ovšem nyní jsem objevil ještě jeden titul, který bych k ní chtěl doplnit. Je to možné?

Samozřejmě. Napište nám název titulu a číslo vaší objednávky, ke které si přejete  titul doplnit, na e-mail objednavky@martinus.cz

Co je dárková poukázka? Jak je možné ji získat?

Dárková poukázka je kód, po zádání kterého je na objednávka uplatněná sleva ve výšce sumy poukázky. Dárkové poukázky je možné i koupit.

Můžu dárkovou poukázku uplatnit i při nákupu v knihkupectví?

Ano, většinu. Využití některých poukázek (většinou jde o poukázky do 250 Kč) je omezené pro využití jen při internetové objednávce. Pokud byste chtěl/a vaši poukázku využít při nákupu v našem knihkupectví, můžete si to u nás pro jistotu prověřit.

Poskytujete nějaké slevy?

Ano. Téměř na všechny tituly uvedené v naší nabídce platí sleva minimálně 5% z doporučené maloobchodní ceny (to je cena, za kterou zboží dostanete běžně v obchodech). Tato cena je vždy vyznačena v popisu titulu ("běžná cena"), spolu s výší slevy. A samozřejmě se u nás můžete těšit na různé jednorázové slevové akce. Většinu bestsellerových titulů nabízíme se slevou až 23 %.

Pokud je u knihy uvedeno, že ji odešlete do 7 dní, znamená to, že do 7 dní budu mít knihu doma?

Doba dodání, která může být při každém titulu jiná, je vždy orientační. Za zmíněný počet dní knihu teprve předáme přepravní společnosti. K této době je tedy potřeba připočítat ještě 1-2 pracovní dny, kdy zásilka poputuje k vám.

Pokud si objednám více titulů, jejichž dodání je různé (např. jeden má 7 dní a druhý 21 dní), pošlete mi je postupně?

Pouze pokud si to budete přát. S postupným posíláním jsou totiž spojené náklady, a uvedené poštovné platí pouze pro odeslání jedné zásilky. V případě, že si objednáte více titulů s různými dodacími dobami, pošleme vám je až když budeme mít na skladě všechny.

Musím nakoupit nad nějakou minimální částku?

Ne. Na Martinus.cz není stanovena minimální částka objednávky. Klidně si můžete koupit i jen jednu knihu za 1 Kč.

Uvádíte ceny včetně DPH?

Ano. Všechny ceny uvedené na stránce jsou včetně příslušné DPH (10% na knihy, 15% a 21% na ostatní zboží, pokud není na faktuře uvedeno jinak). 

Co je "wishlist"?

Wishlist (čti "višlist") je anglické slovo, které ve volném překladu znamená "seznam tajných přání". Je to služba určena naším zaregistrovaným zákazníkům. Jednoduchým kliknutím si do něj můžete ukládat tituly, které vás zaujaly a které by jste si možná v budoucnu chtěli koupit (vaše "tajné přání"). Nebo si během roku zapisujete knihy, které by mohly být skvělým dárkem pod stromeček či na narozeniny. To je vše na vás. Tituly z wishlistu můžete kdykoliv přesunout do nákupního košíku a ihned si je objednat.

Nedaří se mi přihlásit. Co mám dělat?

V první řadě je třeba, abyste u nás měli vytvořený účet (registraci). Pro správné fungování našeho obchodu je také potřeba mít povolené cookies. Pokud jste zapomněli vaše heslo, můžete si jej nechat poslat na vaši e-mailovou adresu. A pokud nic z toho nepomůže, stále jsme tu pro vás na adrese naslovicko@martinus.cz a rádi vám pomůžeme.

Co je služba Rezervace knihy v knihkupectví a jak to funguje?

Chcete si koupit knihu v knihkupectví, ale bojíte se, že se vyprodá, než přijedete? Titul si můžete předem rezervovat na jméno v jednom z našich knihkupectví. Na stránce detailu knihy klikněte na „Rezervovat v knihkupectví za...“, vyberte si knihkupectví a napište do formuláře svoje jméno a mobilní číslo. O průběhu rezervace vás budeme informovat dvěma SMS zprávami. Jednou vám potvrdíme, že jsme žádost o rezervaci zaznamenali a druhou pošleme v momentě, kdy bude rezervace připravená. Po přijetí druhé SMS zprávy si můžete rezervaci vyzvednout. Potom stačí už jen přijít k naší pokladně a kolegové vám rezervaci najdou podle jména.

Je tato rezervace v knihkupectví závazná?

Tato rezervace je bezplatná a nezávazná, za titul zaplatíte až při jeho převzetí. Pokud si knihu nevyzvednete do dvou kalendářních dnů od potvrzení dostupnosti, rezervace bude zrušená. V praxi to znamená, že pokud si rezervaci vytvoříte v pátek v poledne, knížku vám budeme rezervovat do nedělního večera.

Znamená to, že titul na 100 % dostanu?

Rádi bychom vám to slíbili, ale vždy se může stát, že k dispozici máme už jen poslední kus, který může být poškozený, ztracený nebo rezervovaný pro jiného zákazníka. Proto je třeba počkat na potvrzující SMS s informací, že rezervaci máme pro vás připravenou.

Jaká bude cena mojí rezervace?

Za titul vždy zaplatíte cenu, kterou při vytvoření rezervace uvádíme. Upozorňujeme, že uvedená cena platí při nákupu v kamenných knihkupectvích a může se lišit od ceny uvedené v internetovém knihkupectví.

Jak můžu za rezervaci zaplatit?

Můžete platit v hotovosti, platební kartou, případně dárkovou poukázkou. Takže stejně, jako kdybyste titul našli v poličce a donesli k pokladně.

Kdy a kde si můžu rezervaci vyzvednout?

Rezervaci není možné vyzvednout hned, připravujeme je dvakrát denně. V první SMS zprávě vás budeme informovat o tom, jak rychle dokážeme prověřit dostupnost titulu. Druhá SMS vás bude informovat, že rezervace už je připravená.

Proč není v seznamu moje oblíbené knihkupectví?

Protože vámi vybraný titul se v něm nenachází, a tak není možné si ho rezervovat. Můžete si na něj však vytvořit online objednávku a nechať si ho do knihkupectví doručit na osobní odběr (v tomto případě zaplatíte za titul cenu uvedenou na webu jako „Naše cena“).

Jaký je rozdíl mezi rezervací a internetovou objednávkou?

Rezervace se týká titulů, které máme na skladě přímo v knihkupectví a titul je v ceně platné pro kamenná knihkupectví. Internetové objednávky vybavujeme následovně a platí pro ně cena, kterou na webu uvádíme jako „Naše cena“.

Máte další otázky? Zeptejte se, jsme tu pro vás. naslovicko@martinus.cz.

„V tajemstvích je síla. A ta síla slábne, když se o ně někdo rozdělí, takže je nejlepší, když se tajemství udržují, a udržují se pořádně. Když se o tajemství podělíš, o opravdová tajemství, o ta důležitá, dokonce jen s jedním jediným člověkem, změní je to. Když si je napíšeš, je to ještě horší, protože se nedá odhadnout, kolik lidí je uvidí na papíře, ať jsi s tím sebeopatrnější. Takže když už máš tajemství, je opravdu nejlepší je udržovat, jak pro jejich vlastní dobro, tak pro tvoje.“

Noční cirkus - Erin Morgenstern, 2020
Noční cirkus
Erin Morgenstern