Přeskočit na hlavní obsah
Den - Michael Cunningham, Odeon CZ, 2024

Reklamace a vracení zboží (odstoupení od smlouvy)

Co dělat, když něco není tak, jak by mělo?

V Martinusu se snažíme dělat naši práci každý den tak, jak nejlépe umíme. Chceme vám poskytovat perfektní služby. Ale jsme jen lidé a tak se i přes naší velkou snahu občas něco nepovede. Pokud tedy potřebujete reklamovat či vrátit zboží, které jste u nás objednali, přečtěte si, prosím, následující informace.

Vady a reklamace zboží

Nekompletní zásilky nebo poškozené zásilky nám, prosíme, oznamte bez zbytečného odkladu (pokud možno do 48 hodin) od jejich převzetí e-mailem na adresu reklamace@martinus.cz nebo telefonicky v pracovní dny na 210 012 850.

Za vady zboží odpovídáme podle zákona, mrkněte také do našich obchodních podmínek, kde píšeme víc.

Pro dopravu reklamovaného zboží k nám (nejlépe po předchozí dohodě s námi) můžete zdarma využít Zásilkovnu. V takovém případě postupujte, podle následujících pokynů:

  1. Zabalte pečlivě zboží a na přiložený lístek uveďte vaše jméno, kontaktní údaje, číslo objednávky (a případně číslo účtu, na který budete chtít vrátit platbu za zboží).
  2. Ujistěte se, že balík neváží více než 5kg. Pokud ano, rozdělte jej do více krabic. Na krabici není třeba nic uvádět.
  3. Vyhledejte si nejbližší Zásilkovnu, která umožňuje podání zásilky. Stačí, když ve filtru zaškrtnete “Podací místa”.
  4. Na pobočce při předání povězte, že vracíte balík do e-shopu a nahlaste tento kód: 96115577 a vaše jméno. Náklady za odeslání hradí Martinus.

Za okamžik uplatnění reklamace se považuje, kdy dojde projev vůle spotřebitele (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu např. telefonicky, e-mailem, osobně, a to i bez toho, že je reklamovaný výrobek ze strany spotřebitele prodávajícímu doručen. Doručení reklamovaného výrobku je pak otázkou k součinnosti ze strany prodávajícího, aby spotřebitel výrobek dodal. Do doby pro vyřízení reklamace se nepočítá doba, po kterou se prodávající nemůže reklamací zabývat v důsledku neposkytnutí součinnosti spotřebitelem (např. nepředá zboží podnikateli na jeho výzvu, neumožní mu přístup k reklamované věci).

Po obdržení reklamovaného zboží vám dáme neprodleně vědět buď e-mailem nebo telefonicky a zašleme vám také písemné potvrzení o uplatnění reklamace. Dohodneme se s vámi na rychlém vyřešení problému: v případě oprávněnosti reklamace vám na základě vaší volby buď reklamované zboží vyměníme kus za kus, případně jiný produkt, který si vyberete (do hodnoty reklamovaného zboží) nebo bude-li to možné, zboží opravíme, případně vám vrátíme peníze (můžete od smlouvy odstoupit). K tomu píšeme víc informací v obchodních podmínkách.

Reklamaci vyřídíme co nejrychleji, nejpozději do 30 dnů, pokud jste spotřebitel.

Reklamované zboží můžete odevzdat i osobně v našem knihkupectví (více informací), konkrétně u pokladny pro osobní odběr zboží zakoupeného přes internetové knihkupectví. V prodejně bohužel nelze požadovat vyřízení reklamace.

O výsledku reklamace vám dáme vědět e-mailem nebo telefonicky a zároveň vám pošleme potvrzení o vyřízení reklamace.

Vrácení zboží

Pokud jako spotřebitelé odstupujete od smlouvy, můžete využít možnost vrácení zboží zdarma přes Zásilkovnu. Náklady na takové vrácení jdou za námi.

V takovém případě postupujte podle následujících pokynů:

  1. Zabalte pečlivě zboží a na přiložený lístek uveďte vaše jméno, číslo objednávky a číslo účtu, na který budete chtít vrátit platbu za zboží.
  2. Ujistěte se, že balík neváží více než 5kg. Pokud ano, rozdělte jej do více krabic. Na krabici není třeba nic uvádět.
  3. Vyhledejte si nejbližší Zásilkovnu, která umožňuje podání zásilky. Stačí, když ve filtru zaškrtnete “Podací místa”.
  4. Na pobočce při předání povězte, že vracíte balík do e-shopu a nahlaste tento kód: 95676096 a vaše jméno.

Zboží můžete vratit i osobně v našem knihkupectví (více informací), konkrétně u pokladny pro osobní odběr zboží zakoupeného přes internetové knihkupectví.

V případě, že bylo zboží již zaplaceno, vám peníze vrátíme co nejdříve, máme na to až 14 dnů. Pro bližší informace mrkněte do obchodních podmínek.

Pro odstoupení můžete využít tento vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

Přejeme vám příjemné nakupování v našem internetovém obchodě :-)

Poslední aktualizace 11. 06. 2024.

„Člověk nemůže správně myslet, správně milovat ani správně spát, pokud se správně nenajedl!“

Tři guineje / Vlastní pokoj - Virginia Woolfová, 2020
Tři guineje / Vlastní pokoj
Virginia Woolfová