Jak drahé je zdarma? - Dan Ariely, Práh, 2009

259 Kč

Při nákupu nad 999 Kč máte poštovné zdarma

Jak drahé je zdarma?

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také... Číst víc

4,6 98 hodnocení
Nakladatel
Práh, 2009
Počet stran
215

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není... Číst víc

  • Brožovaná vazba
  • Čeština

259 Kč

Posíláme do pěti dní
Další knižní vydání (5)
Aké drahé je zadarmo - Dan Ariely, Premedia, 2020
Brožovaná vazba
Slovenština, 2020
Na skladě

336 Kč


Predictably Irrational - Dan Ariely, HarperCollins, 2009
Brožovaná vazba
Angličtina, 2009
Na skladě

249 Kč


Aké drahé je zadarmo - Dan Ariely, Premedia, 2015
Pevná vazba
Slovenština, 2015
Vyprodané

Predictably Irrational - Dan Ariely, HarperCollins, 2010
Brožovaná vazba
Angličtina, 2010
Vyprodané

Predictably Irrational - Dan Ariely, HarperCollins, 2008
Pevná vazba
Angličtina, 2008
Vyprodané

Další knižní vydání
Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • Doprava zdarma k nákupu od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Ranhojička. Zrádci krve - Lynette Noni, Nakladatelství Fragment, 2023
Jak drahé je zdarma? - Dan Ariely, Práh, 2009
259 Kč

Více o knize

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není. Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých, iracionálních faktorů - od rozbouřených emocí přes společenské zvyklosti a předsudky až po rafinované marketingové triky. Autor této vysoce ceněné knihy vám na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, předvede, jak se rozhodovat lépe - a jak už nikdy nesednout marketingu na vějičku.
Číst víc
Originální název
Predictably Irrational
Počet stran
215
Vazba
brožovaná vazba
Rozměr
155×215 mm
Hmotnost
286 g
ISBN
9788072522392
Rok vydání
2009
Naše katalogové číslo
60788
Jazyk
čeština
Překlad
Nakladatel
Práh
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

4,6 / 5

98 hodnocení

41
6
3
1
0

Jak se líbila kniha vám?

Recenze od Martinusáků

....nech vieme, ake pasce na nas robi nas vlastny mozog a ako ich vyuziva kde kto..... Cital som viacero Arielyho kniziek a vsetky su dobre, tato mi pride najpraktickejsia

Číst víc

Čtenářské recenze

Jano
Neověřený nákup
5
31.5.2018
Veľmi zaujímavý titul, priam zo života. Podložené výskumom. Zistíte ako sa rozhodujeme na základe emócií a nie na základe rozumu. Uvidíte čo s nami robia city, emócie ako sa všetko mení keď sme vzrušení od vnímania cez správanie. SUPER Kniha ja ju odporúčam každému nielen ľuďom z marketingu.
Číst víc
Katrina13
Neověřený nákup
2
14.3.2014
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným.
Číst víc
Zuzana
Neověřený nákup
17.3.2021
Asi som čakala niečo trochu iné
Tento příspěvek prozrazuje důležité momenty děje, proto je skrytý, abychom vám nepokazili zážitek ze čtení.
Kniha nebola pre mňa vyslovene sklamaním, niektoré veci boli celkom pekne vysvetlené. Nedozvedela som sa však veľa nového (čo môže byť dané tým, že už som čítala Kahnemanove Myslenie rýchle a pomalé, ktoré je oveľa vedeckejšie, podrobnejšie a exaktnejšie).

Vyslovene ma rušila extrémna skratkovitosť záverov ohľadne efektu placebo liekov a ten trochu posmešný pohľad na to, že niektorí vedci/lekári výskumy autora v tejto súvislosti nepovažovali za dostatočné. Tento prístup je podľa mňa veľmi nebezpečný, najmä s ohľadom na aktuálnu situáciu (takmer každý, kto si zvládne na internete prečítať pár článkov s vedeckou tematikou, má pocit, že je kompetentný vyjadrovať sa k účinnosti a bezpečnosti liekov, vakcín a pod. /viď hystéria ohľadne úmrtí po očkovaní proti COVID 19 vs. úmrtí kvôli očkovaniu COVID 19/.

Na druhej strane zase uznávam, že instantné riešenia, ktoré autor ponúka vo svojej knihe, môžu niektorým ľuďom pomôcť sa lepšie rozhodovať (napr. ľadová kreditka, prísľub, že si niekto bude odkladať na dôchodok z budúceho zvýšenia svojich príjmov a pod.).

Celkovo knihu hodnotím skôr pozitívne ako negatívne.
Číst víc
Jano
Neověřený nákup
31.5.2018
Emócia víťazí nad rozumom
Veľmi zaujímavý titul, priam zo života. Podložené výskumom. Zistíte ako sa rozhodujeme na základe emócií a nie na základe rozumu. Uvidíte čo s nami robia city, emócie ako sa všetko mení keď sme vzrušení od vnímania cez správanie. SUPER Kniha ja ju odporúčam každému nielen ľuďom z marketingu. Číst víc
Emil Myjavec
Ověřený zákazník
14.7.2014
"...zadarmo nech aj črevo roztrhne..."
Relevantnosť niektorých výskumov je síce otázna, no kniha minimálne donúti zamyslieť sa nad tým, prečo vlastne občas robíme to, čo robíme... a či za to "zdarma" neplatíme až príliš vysokú cenu. :) Číst víc
Pavol Michalec
Ověřený nákup
21.3.2014
Praktická
Praktická knížka do života. Odporúčam prečítať z toho dôvodu, že ušetríte na najbližších nákupoch minimálne toľko, koľko ste zaplatili za túto knihu... Veľa povedaného o manipulácii, ktorou nás lákajú predajcovia, reklamy a rôzne reťazce Číst víc
Katrina13
Neověřený nákup
14.3.2014
Názor čitateľa
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným. Číst víc
Daniel
Neověřený nákup
3.3.2014
Precitana
Moja prva kniha, ktora ma zaujala od zaciatku do konca, je to proste MUST HAVE kniha. Po jej precitani som vzal do ruk druhu knihu a o 10 minut ma jej citanie preslo, chcelo by to dalsiu knihu od Dan Ariely. Číst víc
Silvia Láslopová
Ověřený nákup
16.2.2014
Názor čitateľa
Toto by malo byť povinné čítanie v škole, na úradoch, v domoch dôchodcov...skrátka všade. Hneď v úvode príde človek na to, ako jednoducho sa s ním dá manipulovať. Číst víc
kika
Neověřený nákup
14.3.2013
Názor čitateľa
Skvela kniha o ludskom iracionalnom spravani. Obsahuje mnozstvo prekvapivych informacii potvrdenych vedeckymi experimentmi. Urcite odporucam Číst víc
Viktor
Neověřený nákup
22.12.2012
Názor čtenáře
Excelentná kniha, nevyhnutnosť pre každého obchodníka a podnikateľa. Ukáže vám, ako ľudia pri nákupe rozmýšľajú a ako to využiť pri predaji ;) Číst víc
David Lörincz
Neověřený nákup
26.8.2012
Přečetl jsem jedním dechem
Tato kniha je jednou z nejlepších, které jsem v tomto oboru četl. Určitě si připravte hodně času, protože od knížky nebudete chtít odejít. Číst víc

„Správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, zůstává očím neviditelné.“

Malý princ - Antoine de Saint-Exupéry, 2022
Malý princ
Antoine de Saint-Exupéry