Zdravotnická zařízení procházejí v současnosti velmi složitým a dynamickým obdobím. Ne vždy a ne všude se s problémy umějí vyrovnat, často scházejí zkušenosti, kvalitní informace nebo cílevědomý a inspirovaný strategický marketing. Pokud toho chybí více, pak se zdravotnická zařízení dostávají do finančních problémů, které mohou na dlouhou dobu zastavit odborný i ekonomický růst a ohrozit jejich samotnou existenci.
K tomu, aby pacient byl opravdu vítaným a váženým zákazníkem, má bohužel mnoho zdravotnických zařízení hodně daleko. Problémy nejsou často jen v penězích či v „koncepcích“, mnohdy to jsou přetrvávající zastaralé praktiky, nesprávná nebo téměř žádná efektivní komunikace s pacienty, uvnitř zařízení či s okolím.
První česká kniha o strategickém marketingu ve zdravotnických zařízeních přináší všem, kteří chtějí a mohou marketingovými prostředky povýšit česká zdravotnická zařízení na vyšší úroveň, mnoho inspirativních návodů. Jednotlivé kapitoly se zabývají podstatou strategického managementu, arzenálem současného marketingového stratéga zdravotnického zařízení a vlastní realizací strategie – řízením marketingového mixu; významná část knihy je věnována řízení komunikace zdravotnického zařízení, metodám průzkumu spokojenosti pacientů a vyhodnocování výsledků těchto průzkumů. Potřebnou součástí knihy jsou i internetové zdravotnické odkazy a seznam literatury pro další studium.
Kniha autorů Lubomíra Exnera, Tomáše Raitera a Dity Stejskalové "Strategický marketing zdravotnických zařízení", kterou vydalo nakladatelství Professional Publishing, je dobrou inspirací pro všechny manažery, kteří mají zájem vést své zdravotnické zařízení v etapě sílící konkurence cestou k úspěchu: k prosperitě, doprovázené spokojenými pacienty.