Typologie osobnosti pro manažery - Michal Čakrt
Typologie osobnosti pro manažery
270 Kč
Při nákupu nad 999 Kč máte poštovné zdarma
270 Kč

Vyprodané

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • poštovné zdarma k objednávkám od 999 Kč
  • více než 2500 výdejních míst
  • záložky ke každému nákupu

Doporučené tituly a kolekce

Více o knize

"Manažer musí znát především sám sebe, musí znát silné a slabé stránky své osobnosti, aby ty první mohl rozvíjet a ty druhé překonávat. Poznání sebe sama je předpokladem k poznání a pochopení ostatních lidí, je předpokladem k jejich úspěšnému vedení."
 Těmito slovy uvedl v roce 1991 profesor Roy Lewicki svou přednášku Základy vedení lidí v postgraduálním kursu pro vrcholové manažery na Ohio State University v USA. Poté rozdal dotazník Myers-Briggs Type Indicator a požádal nás, abychom jeho otázky do následujícího dne pravdivě zodpověděli. Další den jsme dostali klíč k vyhodnocení dotazníku a materiál podrobně charakterizující jednotlivé typy osobnosti a jejich potenciál pro výkon určité práce či pracovní funkce.
 Tehdy jsem se důkladněji seznámil s jedním z nejpoužívanějších testů osobnosti a ověřil si, že na rozdíl od jiných testů osobnosti, které jsem až dosud absolvoval, mi Myers-Briggs Type Indicator nastavil nejméně zkreslené zrcadlo a pomohl mi mnohé si o sobě uvědomit. Vzpomínám si však i na to, jak profesor Lewicki opakovaně zdůrazňoval, že tento test je velmi vhodný - pokud postupujeme při zodpovídání otázek opravdu poctivě - k poznání sebe sama, ale abychom byli opatrní, kdybychom s jeho pomocí chtěli poznávat jiné lidi, např. uchazeče o zaměstnání.
 V současné době se dostává do rukou českého čtenáře nové vydání knížky Michala Čakrta,která poutavou formou podrobně pojednává o Myers-Briggs Type Indicatoru (MBTI) a dává, zejména manažerům, do rukou vhodný nástroj sebepoznání a vlastně i návod, jak tohoto sebepoznání využívat v každodenní práci s lidmi.
 Autor zvolil logický postup výkladu. Nepouští se do hlubokých teoretických problémů, ale vlastně už na začátku knížky předkládá čtenáři jednu z variant osobnostního dotazníku MBTI a klíč k jeho vyhodnocení. Na to navazuje pojednáním o jednotlivých v testu používaných osobnostních charakteristikách a popisem čtyř temperamentů.
 Pro manažery bude velmi užitečná kapitola o problémech temperamentu a managementu, a především detailní charakteristika šestnácti osobnostních typů. Řekl bych, že právě v těchto částech knížky spočívá její užitečnost. Autor totiž nezůstal u pouhých charakteristik, ale poukazuje i na to, čemu by lidé jednotlivých osobnostních typů měli věnovat pozornost, chtějí-li být úspěšnějšími manažery a vůbec úspěšnějšími a oblíbenějšími účastníky mezilidských vztahů. Knížka tak může přispět nejen k sebepoznání čtenáře, ale i k tomu, aby tohoto sebepoznání využil k sebezdokonalení, aby si uvědomil, na co by se při sebezdokonalování měl orientovat především.
 Také Michal Čakrt v závěru knížky upozorňuje na úskalí, která se mohou objevit v souvislosti s testováním a poznáváním osobnosti (ať vlastní nebo jiných lidí). Jeho knihu lze však doporučit nejen manažerům, ale i širší veřejnosti. Jako vysokoškolský učitel ji vítám jako užitečnou pomůcku, která přispěje i k výchově budoucích manažerů.
Prof. Ing. Josef Koubek, CSc.
Katedra personalistiky
Vysoká škola ekonomická v Praze
Čti víc

Všechny formáty tohoto titulu

Knihy

Kniha 2008

Vyprodané

Kniha 2009

Vyprodané

Další
Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
Dejte nám o tom vědět.

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Recenze

Jak se vám kniha líbila?

5,0 / 5

11 hodnocení

11
0
0
0
0

jana
31.1.2010
Najužitočnejšia kniha pre rozvoj ľudí
S touto knihou (ešte jej predchádzajúcimi vydaniami) pracujem už niekoľko rokov. Najskôr som to brala ako zábavné spoznávanie mňa samej, neskôr som to začala čoraz viac využívať vo svojej manažérskej práci. Jednak som sa naučila viac chápať svoje pohnútky aj pohnútky ostatných, pomohlo mi to porozumieť svojim ľuďom, ako rozmýšľajú, prečo tak rozmýšľajú ap.. Neskôr som s tým pracovala už systematicky, pri stanovovaní cieľov, rozdeľovaní úloh, vytváraní tímov a tiež pri stanovovaní rozvojových cieľov. Skutočne veľmi inšpirujúcie a prínosné čítanie, kupujem si každé nové vydanie, nakoľko každé ďalšie je rozširené ešte o iné pohľady. Pozn.: test na určenie konkrétnej typológie osobnosti je v tom prvom vydaní (hnedý obal). Čti víc

Čti víc
Čti víc

„Čteš-li knihu napoprvé, poznáš nového přítele, čteš-li ji podruhé, potkáš starého. “

Čínské přísloví