Bod zlomu - Malcolm Gladwell
Bod zlomu
299 Kč
Knihy
E-knihy

Bod zlomu

O malých příčinách s velkými následky

BIZBOOKS, 2015
Nakladatel
BIZBOOKS, 2015
Překlad

Knihu Bod zlomu bez nadsázky můžeme nazvat marketingovou biblí. Poodhaluje totiž tajemství šíření informací, napříč společností. Jak je možné, že se některé změny ve společnosti odehrávají neuvěřitelně rychle? Proč se z neznámé knihy najednou stane...

Čti víc

299 Kč

Vyprodané, je dostupné jako e-kniha.

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • poštovné zdarma k objednávkám od 999 Kč
  • více než 1500 výdejních míst
  • dárek ke každému nákupu

Doporučené tituly a kolekce

Více o knize

Legendární kniha, která změnila pohled na svět
Knihu Bod zlomu bez nadsázky můžeme nazvat marketingovou biblí. Poodhaluje totiž tajemství šíření informací, napříč společností. Jak je možné, že se některé změny ve společnosti odehrávají neuvěřitelně rychle? Proč se z neznámé knihy najednou stane bestseller? Jak se z nějakého výrobku stane módní hit? Proč v určitém městě náhle klesne kriminalita? Americký novinář Malcolm Gladwell se na takové zdánlivě tajemné změny vyskytujících se v každodenním v životě dívá optikou epidemií. Myšlenky,výrobky, informace či způsoby chování se podle něj šíří stejně jako viry.

V knize nabité pozoruhodnými výsledky psychologických a sociologických výzkumů autor vysvětluje, proč jsou některé nápady a myšlenky nakažlivé, a popisuje typy lidí, díky nimž se mohou rozšířit rychlostí sociální epidemie. Kniha je plná názorných příkladů a ilustračních situací. Jednotlivé fáze šíření epidemie jsou vysvětleny a propojeny dohromady tak, že rozečtenou knihu jen tak neodložíte a na konci je vám jasné, co je třeba udělat a na koho se obrátit, aby právě vaši nabídku na trhu nikdo nepřehlédl.

Tuto legendární neobyčejně inspirativní knihu ocení tvůrci reklamy, nezávislí profesionálové i čtenáři kvalitní literatury faktu.
Čti víc

Recenze, kritiky

Bod zlomu (Ján Blažovský), medziknihami

Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
Dejte nám o tom vědět.

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Originální název
The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference
Rozměr
145×205 mm
ISBN
9788026504047
Věkové doporučení
15+
Počet stran
254
Hmotnost
513 g
Rok vydání
2015
Naše katalogové číslo
212249
Vazba
pevná vazba s přebalem
Jazyk
český
Nakladatelství
BIZBOOKS

Recenze

Jak se vám kniha líbila?

4,5 / 5

35 hodnocení

22
13
6
1
0

Ivan Vnučko
27.1.2018
Dobrá kniha, príšerný preklad
Výborná kniha, ktorú pre mňa nečitateľnou spravil príšerný slovenský preklad. Chápem, že ide o náročný materiál, autor používa odborné výrazy, populárno-vedecké prirovnania (faktor lepkavosti) a americké reálie. Ale autorka prekladu z toho urobila kostrbatý guláš. Po 100 stranách odkladám a zoženiem si originál. Čti víc
Jana Koplová
6.3.2016
O malých příčinách s velkými následky. Ani moje v pořadí druhá přečtená knížka od Gladwella mě nezklamala. Literatura faktu, která je poutavá od začátku až do konce. Autor hledá spojitosti v mnoha průzkumech z oblasti sociologie i psychologie. Přičemž hlavní pojítko by měl být bod, ve kterém se případ vymyká kontrole, stane se epidemií, která má ať už pozitivní nebo negativní vliv na generace a generace lidí. S řadou těchto průzkumů jsem se už někdy v životě setkala, ale i tak je fascinující, v čem všem se dá dneska najít souvislost. Epidemie sebevražd v Mikronésii, módní trendy, zločinnost v USA, Sezamová ulice vs. Blue´s Clues.

O tom proč se některé myšlenky stanou nakažlivé, zatímco jiné upadnou ihned v zapomnění. Rozhodně řadím do kategorie "Stojí za přečtení".
Čti víc
Štefan Tóth
5.1.2014
Dobrá kniha so zlým názvom
Prečo niektoré myšlienky sa javia byť odstupom času také prelomové, s obrovským vplyvom na spoločnosti i jednotlivcov? Aké zákonitosti stoja za tým, že niektoré nápady, myšlienky, či presvedčenia získajú obrovskú popularitu, kým iné vyhasnú v ústraní, zväčša len v spoločnosti zopár zasvätených intelektuálov, či fanatikov? Kniha Malcolma Gladwella s názvom Bod zlomu sa snaží pozrieť sa na fenomén sociálnych epidémií analýzou hlavných faktorov, stojacich za ich šírením.

V mnohých čitateľoch prevládne pri prvotnom listovaní publikáciou a začítaní sa do úvodných kapitol veľké sklamanie. Názov knihy – Bod zlomu totiž len primálo opisuje to, čomu sa autor prvotne venuje. Skvelý marketingový ťah vydavateľa je dosť mätúci. Kniha sa totiž problematike bodu zlomu venuje skutočne len okrajovo. Podstata knihy spočíva v analýze sociálnych epidémií. Autor hľadá vysvetlenie ich výnimočnosti v špecifickej konfigurácii troch faktorov: v zákone jedinečných (šíriteľov), vo faktore lepkavosti (príťažlivosť myšlienky) a v sile kontextu. Postupne v jednotlivých kapitolách rozoberá vplyvy jednotlivých faktoroch na konkrétnych príkladoch, ktoré si ako pozorný žurnalista a korešpondent všimol. Brilantný vyjadrovací štýl autora sa však v niektorých kapitolách mení na dlhé a bezvýznamné analýzy ešte bezvýznamnejších javov. Najnudnejšou kapitolou je bezpochyby analýza faktoru lepkavosti, kde sa Gladwell venuje podstate úspechu detských relácií vysielaných v amerických televíziách v 70-tych a 90-tych rokoch.

Postupne autor predstavuje zákon výnimočných, v ktorom hľadá hlavné tri typy osobností, ktoré stoja za sociálnymi epidémiami. V prvom rade opisuje význam spájateľov, teda tých, ktorí vďaka svojim rozsiahlym kontaktom majú úžasnú sociálnu silu preposielať informácie a posolstvá do širokých sociálnych okruhov. V mavenoch vidí informačných špecialistov zhromažďujúcich poznatky, analyzujúcich jednotlivé aspekty informácií. V treťom type vidí predavačov – sociálnych expertov, či manipulátorov schopných ľudí presvedčiť o svojich myšlienkach a zámeroch. Práve interakciou týchto troch typov osobností vzniká jedinečná sila sociálnych epidémií, čo autor dokladá niekoľkými príkladmi z histórie.

Vo faktore lepkavosti vidí Gladwell určitú príťažlivosť informácie ako prvotný predpoklad epidemického šírenia medzi ľuďmi. Poukazuje na to, že zmena podania, či malé prispôsobenie obsahu môže zásadne zmeniť jej schopnosť upútať pozornosť ľudí. V sile kontextu ako tretieho predpokladu sociálnych epidémií vidí možnosti prostredia vplývať na chovanie ľudí, neraz totiž majú i malé javy v prostredí ohromnú silu vplývať na sociálne správanie jednotlivcov, tak ako to dokladá na príklade teórie rozbitých okien na pokles kriminality v New Yorku v druhej polovici 90-tych rokov.

Ľahký a rozvláčny pisateľský štýl autora dokáže rýchlo upútať pozornosť čitateľa, a to vo väčšej miere ako zneužitý marketingový ťah s názvom knihy. Predostrené myšlienky však dobre opisujú podstatu sociálnych epidémií, i keď sa autor miestami značne rozpisuje a odvádza pozornosť čitateľa smerom k podrobnej analýze menej podstatných faktov. Ľahké čítanie však môže spríjemniť ináč dlhé jesenné, či zimné večeri jednotlivcom zaujimajúcim sa o behaviorálnu ekonómiu, či pop-psychológiu.
Čti víc

Čti víc
Čti víc

„Knihy jsou podobné domovu, do kterého se vracíme i za největší bouřky. “

Bernard Bolzano