Babylon - R.F. Kuang, Host, 2024
Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research - Leonard A. Jason, David S. Glenwick, Oxford University Press, 2016

1 992 Kč

Přidejte do košíku a poštovné máte zdarma :)
Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research - Leonard A. Jason, David S. Glenwick, Oxford University Press, 2016
Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research - Leonard A. Jason, David S. Glenwick, Oxford University Press, 2016

Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research

Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods

The Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research is intended to aid the community-oriented researcher in learning about and applying cutting-edge... Číst víc

Nakladatel
Oxford University Press, 2016
Počet stran
408

The Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research is intended to aid the community-oriented researcher in learning about and applying cutting-edge quantitative, qualitative, and mixed methods approaches... Číst víc

  • Kniha
  • Angličtina

1 992 Kč

-5 %
Původní cena: 2 097 Kč
U dodavatele
Posíláme do 23 – 28 dnů

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Můžeš říct: Miluju tě - Markéta Forejtová, Monika Seidlová, Nofreeusernames, CooBoo CZ, 2024
Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research - Leonard A. Jason, David S. Glenwick, Oxford University Press, 2016
1 992 Kč

Více o knize

The Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research is intended to aid the community-oriented researcher in learning about and applying cutting-edge quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. The field of community psychology has focused on individuals` and groups` behavior in interaction with their social contexts, with an emphasis on prevention, early intervention, wellness promotion, and competency development. Over the past few decades, however, community-based applications of the newest research methodologies have not kept pace with the development of theory and methodology with regard to multilevel data collection and analysis. The Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research is intended to aid the community-oriented researcher in learning about and applying cutting-edge quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. The Handbook presents a number of innovative methodologies relevant to community-based research, illustrating their applicability to specific social problems and projects. These methodological approaches explore individuals and groups in interaction with their communities and provide examples of how to implement and evaluate interventions conducted at the community level. The chapters discuss how particular methodologies can be used to help gather and analyze data dealing with community-based issues. Furthermore, they illustrate the benefits that occur when community theorists, interventionists, and methodologists work together to better understand complicated person-environment systems and the change processes within communities.
Číst víc
Počet stran
408
ISBN
9780190243654
Rok vydání
2016
Naše katalogové číslo
250309
Jazyk
angličtina
Nakladatel
Oxford University Press
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Kupte společně
Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research - Leonard A. Jason, David S. Glenwick, Oxford University Press, 2016
Kód 7 - Jozef Banáš, Ikar, 2016
2 262 Kč

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

Kupte společně
Handbook of Methodological Approaches to Community-Based Research - Leonard A. Jason, David S. Glenwick, Oxford University Press, 2016
Kód 7 - Jozef Banáš, Ikar, 2016
2 262 Kč

„A já doufám, že jednou na hřišti nebo v reklamní agentuře s panoramatickými okny pochopíš, že odvážný není ten, kdo se pouští do rvačky a neví, jestli vyhraje, nebo prohraje. Odvážný je ten, kdo ví, že by vyhrál, ale nechá to být. “