Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
Zákony I. A / 2024 - Daňové zákony, Poradce s.r.o., 2024

222 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
Zákony I. A / 2024 - Daňové zákony, Poradce s.r.o., 2024
Zákony I. A / 2024 - Daňové zákony, Poradce s.r.o., 2024

Zákony I. A / 2024 - Daňové zákony

ZDP, DPH, daňový řád, silniční daň, spotřební daně, daň z nemovitostí

    Zákony I A obsahují právní předpisy pro oblast daní, rozpočtových pravidel, evidence tržeb, finanční zprávy. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během... Číst víc

    Série
    Zákony 2024 (CZ)
    Nakladatel
    Poradce s.r.o., 2024
    Počet stran
    512

    Zákony I A obsahují právní předpisy pro oblast daní, rozpočtových pravidel, evidence tržeb, finanční zprávy. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2023 k právnímu stavu 1. 1. 2024... Číst víc

    • Brožovaná vazba
    • Čeština

    222 Kč

    U dodavatele
    Posíláme do 6 – 7 dnů

    Potřebujete poradit knihu?

    Zeptejte se online knihkupce!

    Proč nakupovat na Martinus.cz?

    • Doprava zdarma od 999 Kč
    • Více než 5 000 výdejních míst
    • Záložky ke každému nákupu

    Naši skřítci doporučují

    Holly (český jazyk) - Stephen King, BETA - Dobrovský, 2024
    Zákony I. A / 2024 - Daňové zákony, Poradce s.r.o., 2024
    222 Kč

    Více o knize

    Zákony I A obsahují právní předpisy pro oblast daní, rozpočtových pravidel, evidence tržeb, finanční zprávy. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2023 k právnímu stavu 1. 1. 2024.

    Návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s konsolidací veřejných rozpočtů (tzv. konsolidační balíček nebo též tzv. ozdravný balíček) je jedním z klíčových výstupů dohody stran vládní koalice, která byla veřejnosti finálně představena dne 11. 5. 2023. Tvoří nejvýznamnější část opatření ke snižování strukturálního deficitu státního rozpočtu a konsolidaci veřejných financí, přičemž se soustředí na ta témata, která vyžadují legislativní řešení ve formě změny zákona a která nejsou řešena v rámci samostatných projektů. Součástí odůvodnění materiálu je nicméně i stručné pojednání o změnách, které jsou z legislativního pohledu řešeny samostatně, a o změnách, které nevyžadují legislativní řešení, a lze je tedy realizovat exekutivními nástroji.

    Kvantitativně největší část změn v oblasti daně z příjmů fyzických osob se týká omezení či zrušení daňových výjimek. Cílem zde není pouze dosažení fiskálního efektu, ale především zjednodušení a narovnání stávajícího stavu. Obecně platí, že tzv. daňové výjimky nemusí být vždy pouze nesystémovou výjimkou reflektující zvýšený zájem zákonodárce o určitý segment či oblast ve snaze jej tímto způsobem podpořit (a tím založit eventuální nerovnost či kolizi s principem daňové neutrality). Část daňových výjimek je žádoucí z hlediska elementární spravovatelnosti dané daně. Jinými slovy, zájem společnosti na efektivní správě dané daně zde převáží nad zájmem absolutní rovnosti či jednoduchosti normativního textu. Oblast daní je oblastí, která se od řady jiných oblastí regulovaných zákonem liší tím, že je jedním ze základních nástrojů politiky vlády, resp. parlamentní většiny. Logickým důsledkem toho je, že se politické preference politických stran a hnutí, které v daném čase disponují dostatečnou politickou silou, odráží též v podobě daňových výjimek, které jsou z pohledu teorie nesystémové, a to zejména s ohledem na narušení principů rovnosti, solidarity a daňové neutrality, což je požadavek na to, aby daňová opatření nevedla ke změně běžného vzorce chování poplatníků s cílem optimalizovat svou daňovou zátěž. Platí, že eliminace výjimky, která již působí, je vždy těžší, neboť kromě nalezení politické shody na jejím odstranění je nutné čelit i nespokojenosti těch, kteří vzorce svého chování dosavadnímu stavu přizpůsobili, popřípadě na něm vystavěli svůj business model.

    Zákon o dani z přidané hodnoty obsahuje celkem 3 sazby daně: základní 21 %, první sníženou 15 % a druhou sníženou 10 %. Redukce počtu sazeb daně z přidané hodnoty (dále též „DPH“) na základní 21 % a sníženou 12 %. Přesunutí vybraného zboží a služeb ze snížené do základní sazby daně z přidané hodnoty. Knihy budou nově osvobozeny od daně. Hlavním cílem tohoto opatření je zjednodušení systému DPH sjednocením dvou snížených sazeb (15 % a 10 %) do jedné společné ve výši 12 %. Opatření povede k vyšší efektivnosti a transparentnosti systému DPH, omezení příležitostí k daňové optimalizaci a v neposlední řadě k odstranění absurdit jako v případě aplikace tří různých sazeb DPH u točeného piva.

    OBSAH

    1. kapitola – Správa daní
    Zákon č. 280/2009 Sb. daňový řád

    2. kapitola – Daně z příjmů
    Zákon č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů

    3. kapitola – Daň z přidané hodnoty
    Zákon č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty

    4. kapitola – Silniční daň
    Zákon č. 16/1993 Sb. o silniční dani

    5. kapitola – Spotřební daně
    Zákon č. 353/2003 Sb. o spotřebních daních

    6. kapitola – Daň z nemovitosti
    Zákon č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostí
    Číst víc

    Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

    Nahlásit chybu

    Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

    Hodnocení

    Jak se líbila kniha vám?

    „Jestli něco dělá ze světa peklo, tak naše očekávání, že by to měl být ráj.“

    Prokletí - Chuck Palahniuk, 2012
    Prokletí
    Chuck Palahniuk