Ahoj krásko - Ann Napolitano, Metafora, 2024
Dívej se, tvoř a povídej! - Vladimíra Slavíková, Jan Slavík, Sylva Eliášová, Portál, 2019

349 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
Dívej se, tvoř a povídej! - Vladimíra Slavíková, Jan Slavík, Sylva Eliášová, Portál, 2019
Dívej se, tvoř a povídej! - Vladimíra Slavíková, Jan Slavík, Sylva Eliášová, Portál, 2019

Dívej se, tvoř a povídej!

Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky

Příručka pro práci s dětmi ve věku 3 až 8 let, která se zaměřuje na výtvarné aktivity. Autoři vycházejí z přesvědčení, že školní estetická výchova by se neměla jednostranně... Číst víc

5,0 4 hodnocení
Nakladatel
Portál, 2019
Počet stran
200

Příručka pro práci s dětmi ve věku 3 až 8 let, která se zaměřuje na výtvarné aktivity. Autoři vycházejí z přesvědčení, že školní estetická výchova by se neměla jednostranně zabývat vzděláváním, ale mnohem více než... Číst víc

  • Brožovaná vazba
  • Čeština
Vyprodané

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Další knižní vydání (2)
Dívej se, tvoř a povídej! - Vladimíra Slavíková, Jan Slavík, Sylva Eliášová, Portál, 2015
Brožovaná vazba
Čeština, 2015
Vyprodané

Dívej se, tvoř a povídej! - Vladimíra Slavíková, Jan Slavík, Sylva Eliášová, Portál, 2007
Brožovaná vazba
Čeština, 2007
Vyprodané

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Americký milostný experiment - Elena Armas, Ikar CZ, 2024

Více o knize

Příručka pro práci s dětmi ve věku 3 až 8 let, která se zaměřuje na výtvarné aktivity. Autoři vycházejí z přesvědčení, že školní estetická výchova by se neměla jednostranně zabývat vzděláváním, ale mnohem více než doposud podpořit emocionální a socializační složku výchovy. K tomu napomáhá tzv. skupinový reflektivní dialog, který podporuje schopnost dětí přemýšlet o tom, co a proč tvoří, srovnávat vlastní výtvory s díly spolužáků, vyjadřovat své estetické názory atd. Takto vedené dítě pak nevnímá výtvarnou či hudební výchovu jako vyučovací předmět, ale umění se mu může postupně stát životní potřebou. Knížka je určena učitelkám MŠ, pedagogům 1. st. ZŠ a rodičům. Mgr. Vladimíra Slavíková je ředitelkou MŠ, je spoluautorkou publikace Výtvarné čarování. Mgr. Sylva Eliášová je učitelkou 1. stupně ZŠ, s Vladimírou Slavíkovou spolupracuje na projektech kooperace učitelek předškolního a primárního školního vzdělávání.
Číst víc
Počet stran
200
Vazba
brožovaná vazba
Rozměr
160×230 mm
Hmotnost
388 g
ISBN
9788026215578
Rok vydání
2019
Naše katalogové číslo
697595
Jazyk
čeština
Nakladatel
Portál
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

5,0 / 5

4 hodnocení

4
0
0
0
0

Jak se líbila kniha vám?

Čtenářské recenze

10.2.2023
artefiletika od Slavíka
Knižku som si zaobstarala na výzvu našej lektorky v kurze Artefiletika a inkluzívna trieda, slúži nám ako základný študijný materiál. Už som ju len prelistovala a využila z nej 2 aktivity, ktoré som modifikovala na predmet, ktorý vyučujem s prvkami artefiletiky. Som s ňou spokojná. Najmä som rada, že sa mi ešte ušla. Lebo kto zaváha, môže byť neskoro °-) Číst víc
Alena Sedláková
Neověřený nákup
11.9.2008
K artefiletike
K artefiletike nie je už ďaleko. ... Málokto si uvedomuje jej blízkosť a potrebu v živote, aj keď to nemusí byť to najdôležitejšie.
Túto knihu mi raz doniesla na osobnú konzultáciu moja študentka a sama sa zamýšľala nad tým, čo si z nej vyberie pre svoju prax. Ukázalo sa, že mať vzťah k nejakej činnosti nie až tak ťažké, aj keď to nemusí byť iba výtvarné umenie. Dôležité je vedieť si vybrať alebo naučiť sa vyberať a kombinovať z dnes už ponúkaných mnohých podnetov.
Z definície artefiletiky nám vychádza zaujímavé poznanie. Nemusíme sa zaoberať iba maľbou alebo spevom. Aj ľudia, ktorí sa radi prejavia v úprave priestorov pre bývanie sa stávajú súčasťou artefiletiky, emocionálneho prežívania umeleckých kreativít, pretože reflexívne komunikujú a narábajú s rozličnými materiálmi a prostriedkami s cieľom dosiahnuť maximum emocionálnej harmónie v človeku.

Výchova v predškolskom veku je ťažká. Ťažká je aj v puberte. Aj napriek mnohým nástrojom nemusíme svoju výchovnú úlohu dokonale splniť a naplniť.
Kniha českých spoluautorov: SLAVÍKOVÁ, Vladimíra - SLAVÍK, Jan - ELIÁŠOVÁ, Sylva. 2007. Dívej se, tvoř a povídej. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky prináša množstvo námetov, príkladov a metód, ktoré sa môžu pokojne uplatniť aj v špeciálnom školstve, a to v liečení prostredníctvom metód arteterapie. Je inšpiráciou ako postupovať pri práci s deťmi, no často aj so samým sebou.

Jej odborná štruktúra a písanie prináša prehľadne spracované činnosti, spôsoby komunikácie a skutočne mnoho estetických ukážok z konkrétnych realizácií.

Pojem artefiletika nie je až taký neznámy, no kto sa chce bližšie dozvedieť o základnej podstate a nadobudnúť skúsenosť ako pracovať prostredníctvom spomenutej knihy s deťmi v predškolskom, špeciálnom ale aj základnom školstve, je na správnej ceste k tejto publikácii.
A tak Vám z knihy uvádzame pár drobných a základných poznámok:
"Arte-" sa v prvom význame spája s umením (z latinčiny: ars, artis).
Pod pojmom "artefiletika" sa nechápe iba umenie ako významné umelecké prejavy, ktoré nájdeme v galériách, na javisku alebo v koncertných sieňach, ale sú to všetky podobné tvorivé - kreatívne činnosti a javy v bežnom živote. Napríklad detská kresba alebo maľovanie, amatérske fotografovanie alebo videotvorba, kultúra obliekania a zariaďovania bytu, tvorba webových stránok, záujem o výtvarné kvality počítačových hier, sledovanie televíznych programov a iné podobné aktivity.
Príznačné pre artefiletiku je spojenie života s kultúrnymi a umeleckými udalosťami. To je zaujímavé práve v tejto oblasti - často to, čo si človek popri tom nikdy neuvedomuje.
Druhá časť slova "filetické" siaha do významu spojenia emocionálneho a sociálneho rozvoja s intelektuálnym. Tu vidíme, že artefiletika má zmysel pre špeciálnu výtvarnú výchovu.

Podľa autorov Slavíková, V. - Slavík, J. - Eliášová, S. (2007, s. 12 -13) je artefiletika názvom pre špecifický prístup k uplatneniu umeleckých aktivít vo všeobecnom vzdelávaní a vo výchove. Vychádza tak trochu aj arteterapie. Preto je tu dôležitý tento pojem chápať samostatne a zároveň vidieť súvislosť spojenia. Nie je to však doslova to isté.

Termín "philetic approach" zaviedol v sedemdesiatych rokoch 20. storočia americký pedagóg Henry Broudy.

V praxi sa artefiletika charakterizuje tak, že za umeleckú tvorbu žiakov pokladá len prvý poznávací krok a ako krok druhý sa snaží prepojiť reflexiu a dialóg medzi žiakmi.


Základná definícia:

Artefiletika je reflektívne, tvorivé a zážitkové poňatie vzdelávania, ktoré vychádza z umenia a expresívnych kultúrnych prejavov (výtvarných, dramatických, hudobných a pod.) a smeruje k poznávaniu aj sebapoznávaniu prostredníctvom reflektívneho dialógu o zážitkoch z expresívnej tvorby alebo vnímania umenia.

Autorom srdečne prajeme veľa novej inšpirácie. Mgr. Alena Sedláková, PhD.
Číst víc

Nakladatelství Portál

Číst víc

„Zhluboka jsem se nadechla a naslouchala známému, chlubivému hlasu svého srdce. Já jsem, já jsem, já jsem.“

Pod skleněným zvonem - Sylvia Plath, 2018
Pod skleněným zvonem
Sylvia Plath