Knihy
E-knihy

The Upside of Irrationality

The Unexpected Benefits of Defying Logic at Work and at Home

Nakladatel
HarperCollins, 2010

In The Upside of Irrationality, behavioral economist Dan Ariely will explore the many ways in which our behaviour often leads us astray in terms of our romantic relationships, our experiences in the workplace, and our temptations to cheat...

Čti víc

476 Kč

Vyprodané

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • poštovné zdarma k objednávkám od 999 Kč
  • více než 1500 výdejních míst
  • dárek ke každému nákupu

Doporučené tituly a kolekce

Více o knize

In The Upside of Irrationality, behavioral economist Dan Ariely will explore the many ways in which our behaviour often leads us astray in terms of our romantic relationships, our experiences in the workplace, and our temptations to cheat. Blending everyday experience with groundbreaking analysis and new research into our decision making processes, Ariely explains how expectations, emotions, social norms, and other invisible, seemingly illogical forces skew our reasoning abilities. In each chapter, Dan will examine data from original experiments to draw invaluable conclusions about how—and why—we behave the way we do in these areas of our lives. In an extension of his conclusions, Dan will also reflect on ways to make ourselves and our society better.

Among the topics Dan explores are:

• What we think will make us happy and what really makes us happy;
• How we learn to love the ones we are with;
• Why online dating doesn’t work, and how we can improve on it;
• Why learning more about people make us like them less;
• Why large bonuses can make CEOs less productive;
• How to really motivate people at work;
• Why bad directions can help us;
• How we fall in love with our ideas;
• How we are motivated by revenge; and
• What motivates us to cheat.

Drawing on the same experimental methods that made Predictably Irrational such a hit, Dan will emphasize the important role that irrationality plays in our day-to-day decision making—not just in our financial marketplace, but in the most personal aspects of our lives.
Čti víc
Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
Dejte nám o tom vědět.

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Počet stran
288
Hmotnost
519 g
Rok vydání
2010
Vazba
brožovaná vazba
Jazyk
anglický
Nakladatelství
HarperCollins
Rozměr
158×233 mm
ISBN
9780007354771
Naše katalogové číslo
87361

Recenze

Jak se vám kniha líbila?

4,1 / 5

10 hodnocení

4
3
3
0
0

Emil Myjavec
14.7.2014
Neprekvapí, no nesklame
Slabšie ako prvý diel. Ariely sa snaží neopakovať témy a spomenuté výskumy, no aj tak má človek pocit, že toto už niekde počul... Možno je to len tým, že už sa vytratil moment prekvapenia a človek ako tak vie, čo od knihy čakať a že výsledky výskumu sú takmer vždy pravý opak toho, než by bežný smrteľník tipoval.
Čti víc
14.12.2011
Najlepšia kniha o praktickej ekonómii pre každého
Kniha rozoberá dômyselné marketingové taktiky, ktoré na nás zaberajú. Aj ak si myslíte, že ich máte všetky prekuknuté, určite sa v tejto knihe nájde nejaká, pri ktorej si poviete: "A vážne, presne takto sa pri nakupovaní rozhodujem, to ma veru nenapadlo."

Autor vyučuje behaviorálnu ekonómiu na MIT. Na začiatku každej kapitoly najskôr povie nejakú svoju teóriu, názor, ako si myslí, že ľudia reagujú. Potom to na pokusoch aj naozaj overí, a až tak niečo tvrdí. Takže svoje ekonomické teórie nevytiahne z rukáva, ale všetky aj naozaj overí.

Okrem toho píše neuveriteľne pútavo a vtipne.

Podľa mňa povinná literatúra pre každého človeka, čo chodí na nákupy. Čiže fakt pre každého.
Čti víc

Čti víc
Čti víc

„Kdo zabíjí člověka, zabíjí rozumnou bytost. Kdo však zabíjí dobrou knihu, zabíjí rozum sám. “

John Milton