Pravidlo žádných pravidel - Reed Hastings, Erin Meyer
Pravidlo žádných pravidel

370 Kč

Při nákupu nad 999 Kč máte poštovné zdarma

Pravidlo žádných pravidel

Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět

Firemní kultura Netflixu se na první pohled zdá příliš radikální na to, aby v reálném světě mohla fungovat. Jenže Netflix se díky ní dokázal proměnit z půjčovny DVD ve... Číst víc

4,3 10 hodnocení
Nakladatel
Jan Melvil publishing, 2020
Počet stran
312

Firemní kultura Netflixu se na první pohled zdá příliš radikální na to, aby v reálném světě mohla fungovat. Jenže Netflix se díky ní dokázal proměnit z půjčovny DVD ve streamovací velmoc se 195 miliony zákazníků, která produkuje oscarové snímky.... Číst víc

  • Pevná vazba
  • Čeština
389 Kč

370 Kč

-5 %
Na skladě, posíláme ihned
Další knižní vydání (2)
Bez pravidiel - Reed Hastings, Erin Meyer
Brožovaná vazba
Slovenština, 2020
Na skladě
-5 %

438 Kč


No Rules Rules - Reed Hastings, Erin Meyer
Brožovaná vazba
Angličtina, 2020
Na skladě

399 Kč

Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • Doprava zdarma k nákupu od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Více o knize

Firemní kultura Netflixu se na první pohled zdá příliš radikální na to, aby v reálném světě mohla fungovat. Jenže Netflix se díky ní dokázal proměnit z půjčovny DVD ve streamovací velmoc se 195 miliony zákazníků, která produkuje oscarové snímky.
Netflix představuje jeden z největších byznysových úspěchů historie. Jeho nevídaná firemní pravidla však nepřišla až se slávou a miliardovými tržbami. Naopak, například pravidlo „plaťte nejlépe na trhu“ Netflix zavedl během finanční krize, kdy mu hrozil krach. Tehdy jeho CEO Reed Hastings pochopil, že jeden drahý, špičkový zaměstnanec nahradí několik průměrných, a ušetří tak náklady.

Tato manažerská příručka pro 21. století ukazuje novou cestu, jak vést firmu v rychle se měnícím světě. Každý, kdo nechce dopadnout jako Kodak nebo Nokia a kdo usiluje o vysokou produktivitu či inovativnost, v ní najde jasný a konkrétní návod, jak toho docílit.
Číst víc
Originální název
No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinvention
Počet stran
312
Vazba
pevná vazba
Rozměr
140×202 mm
Hmotnost
528 g
ISBN
9788075551139
Rok vydání
2020
Edice
Hvězdy
Naše katalogové číslo
826395
Jazyk
čeština
Překlad
Nakladatel
Jan Melvil publishing
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Kupte společně
654 Kč

Hodnocení

4,3 / 5

10 hodnocení

6
2
1
1
0

Jak se líbila kniha vám?

Recenze od Martinusáků

Netflix, firma ktorá dosiahla veľmi veľa a ktorá sa stále rozvíja. Najviac sa mi páčilo ako dávať a prijímať spätnú väzbu, nie len ako kolegovia medzi sebou ale ako aj jednotlivec svojmu okoliu. :)
Zaujímavé zistenie bolo aj ako dokáže firma a ľudia v nej fungovať bez dovoleniek, bez schvaľovania výdavkov a podobne. Je to jasným dôkazom toho že Netflix si vyberá tých najlepších ľudí a zaslúžene si ich aj zaplatí a na oplátku ľudia sa musia správať zodpovedne a konať v záujmoch spoločnosti. Čo je podľa mňa dobrá stratégia. Knihu odporúčam všetkými desiatimi, dozvedela som sa veľa zaujímavých myšlienok ktoré viem aplikovať aj do bežného života a zároveň že aj napriek kultúrnym rozdielom vedia ľudia spolupracovať. :)

Číst víc

It's completely your responsibility to make your dreams come true :)

Dušan Murčo
zaměstnanec/zaměsnankyně
12. ledna 2021

Kazdou dalsou kapitolou mate zivy pocit, ze Netflix je firma, pre ktoru by ste chceli pracovat. Alebo si chcete jednu s takouto kulturou postavit.

Číst víc

Čtenářské recenze

11
18.11.2021
Tento příspěvek prozrazuje důležité momenty děje, proto je skrytý, abychom vám nepokazili zážitek ze čtení.
Spočiatku som si hovorila, že to bude ten prípad “nie je to knihou, je to mnou”, keďže som od nej čakala niečo iné. Kniha má podtitul “Prevratná firemná kultúra, vďaka ktorej Netflix dobyl svet” a NAOZAJ sa venuje tej firemnej kultúre (hoci ja som čakala a stále si myslím, že sa tam aj tak predsa len pokojne mohlo vtesnať viac z histórie Netflixu).

Firemná kultúra je v Netflixe dôležitá vec (čo možno ľahko vyčítať z toho, že jej venovali celú knihu) a v zásade stojí na troch pilieroch: zamestnávajú len tých najlepších, snažia sa zbaviť zaužívaných formálnych pravidiel ako je počet dní dovolenky či preplácanie rôznych výdavkov a mimoriadne si zakladajú na feedbacku. Tieto tri témy sa v knihe preberajú a točia na troch úrovniach a na rôznych súvisiacich príbehoch ilustrujú, ako tieto pravidlá žiadnych pravidiel zavádzali a aké ovocie to prinieslo. To, že Netflix je v tomto zjavne jedinečný sa určite nedá uprieť, dokáže to tiež čitateľovi priniesť mnoho vecí na ďalšie zamyslenie. Tiež som sa nad mnohými vecami zastavila a premýšľala a musím skonštatovať, že za mňa je táto firemná kultúra v niektorých bodoch minimálne problematická, ak nie toxická.

Trošku úsmevné sa mi zdalo aj to, ako Netflix podľa vlastných slov zamestnáva tých najlepších z najlepších, no potom im ako školáčikom musí vysvetľovať, že neobmedzenú dovolenku si nemôžu čerpať všetci naraz v období najväčšieho návalu práce alebo že im firma nebude preplácať drahé večere s rodinou. Tiež mi trochu chýbala časť o boji s egom, ktoré, povedzme si, tým najlepším určite nechýba a nezdá sa mi reálne, že by jednoduchá spätná väzba zázračne fungovala v každej každej situácii a ľudia sa po vypočutí opačného názoru zmenili šibnutím čarovného prútika? Nehovoriac o tom, že podľa mňa väčšina z vecí nie je pre malé, stredné a možno ani všetky veľké firmy použiteľná a v našich podmienkach už vôbec.

Ak to nadľahčím, z knihy môžete mať pocit, že zamestnanci Netflixu nerobia nič iné, ako chodia po dovolenkách a veľa o tom rozprávajú, usporiadavajú mítingy, kde si navzájom dávajú feedbacky a sú informovaní o financiách firmy a chodia po pohovoroch do iných firiem, porovnávajú platy a otvorene o tom rozprávajú. Mňa osobne by však viac zaujala kniha o tom, čo v tej práci robia okrem toho a čo z Netflixu urobilo taký fenomén.
Číst víc
Richard Fekete
28.2.2021
rozhodovanie na základe znalosti kontextu a cieľov firmy
veľmi pútavý a poučný príbeh firmy, ktorá využila moment a našla nový obchodný model na troskách požičovní VHS. je to príklad amerického sna, from zero to hero, ale popis prerodu firmy, zavedenia firemnej kúltúry z "rodina" na "profi tím" a aj veľmi podnetné insights na kľúčové momenty firmy. odporúčam každému si ju prečítať. Číst víc

Recenze, kritiky

„Kniha Pravidlo žádných pravidel ukazuje, že současné usilování o svobodu i odpovědnost není jen možné, nýbrž dokonce nutné. A to nejen v Silicon Valley.“
The New York Times

Číst víc
Kupte společně
654 Kč

„A tak se snažím být laskavý ke všemu, co vidím, a ve všem, co vidím, vidím jeho.“

Malý život - Hanya Yanagihara
Malý život
Hanya Yanagihara