Rétorika - Jaroslav Kohout
Rétorika
285 Kč
Při nákupu nad 999 Kč máte poštovné zdarma
Knihy
E-knihy
285 Kč

Vyprodané

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • poštovné zdarma k objednávkám od 999 Kč
  • více než 2500 výdejních míst
  • záložky ke každému nákupu

Doporučené tituly a kolekce

Více o knize

...důležitou podmínkou úspěchu je umění dobře komunikovat...
 Jeden z výzkumů věnovaných manažerům obsahoval i snímek jejich pracovního dne. Není bez zajímavosti, že dvaašedesát procent pracovní doby manažera připadlo na osobní styk s jinými lidmi (porady, jednání s návštěvami, telefonické rozhovory, veřejná vystoupení...). Přitom nejen u nás, ale i v řadě vyspělých zemí se často více než polovina manažerů může pochlubit technickým vzděláním, které na tuto skutečnost často nepamatovalo. A přitom například analýza inzerátů dokládá, že od uchazečů o místa manažerů se jako jedna z nejčastěji uváděných schopností vyžaduje umění dobře komunikovat.
 

Možná že na první pohled titul díla vede k domněnce, že je určeno především učitelům a profesionálním politikům a jiným řečníkům. Pohled do obsahu však tento dohad jednoznačně vyvrací. Autor se po zajímavém historickém exkursu do dějin rétoriky zabývá navýsost praktickými otázkami. Všechny své poznatky důsledně spojuje s potřebami řídících pracovníků. V kapitole Řeč mluvená, psaná a viděná čtenář najde informace o základních poruchách hlasu a jak proti nim bojovat, stejně jako praktické rady pro vedení porad, udělování pochval či kritiku podřízených. Část kapitoly věnovaná "řeči viděné"objasňuje význam a důsledky nonverbální komunikace. Upozorňuje na chyby, kterých se můžeme dopustit při jednání v mimice či v pohybech rukou.
 Další část věnovaná užitečným radám, jak dobře mluvit, vysvětluje význam spisovného jazyka pro dorozumění, ale také upozorňuje na zlozvyky vedoucí k nepochopení projevu. Charakterizuje je Murphyho zákonem pro nositele Nobelovy ceny:Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. Autor se zabývá i otázkami mluveného projevu a stresu, resp. trémy a jak je odstranit, přináší praktické rady, které z rétoriky vyplývají pro manažery, zaměřuje se i na otázky správného vedení obchodního jednání či jak úspěšně pěstovat řečnické dovednosti.
 Kniha, která je napsána velmi srozumitelně a čtivě, umožňuje prakticky každému zlepšit vlastní komunikační návyky, naučit se vystupovat na veřejnosti. Stala se takétextem pro náročné vysokoškolské kursy, jakož i populární semináře určené nejširší veřejnosti.
Čti víc
Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
Dejte nám o tom vědět.

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Recenze

Jak se vám kniha líbila?

4,0 / 5

3 hodnocení

1
1
1
0
0
Čti víc
Čti víc

„Jedni čtou, aby si zapamatovali, druzí proto, aby zapomněli. “

Heinrich Heine