Knihy
E-knihy

Jak drahá je intuice?

Proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím

Vydavatel
Práh, 2011

Autor Dan Ariely napsal ještě provokativnější pokračování bestselleru Jak drahé je zdarma! a nazval jej Jak drahá je intuice?...

Čti víc

265 Kč

Běžná cena Běžně 279 Kč

Ušetříte 5%

Vyprodané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude tovar dostupný.

Doporučené knihy a kolekce

Popis knihy

Autor Dan Ariely napsal ještě provokativnější pokračování bestselleru Jak drahé je zdarma! a nazval jej Jak drahá je intuice?

* Čím to, že velcí šéfové pořád dostávají obří odměny?
* Proč máme tak rádi nábytek, který si sešroubujeme sami?
* Proč nám vlastní nápady vždycky připadají o chloupek lepší než ty cizí?
* Proč je pomsta tak sladká?

Dan Ariely se proslavil už svou knihou Jak drahé je zdarma, která se stala bestsellerem ve Spojených státech a v mnoha zemích Evropy včetně České republiky. V ní Ariely poprvé ukázal, že i ta nejdůležitější rozhodnutí v našich životech mívají iracionální kořeny, aniž bychom o tom věděli a aniž bychom si to chtěli připustit. Ve své nejnovější knize, Jak drahá je intuice, Ariely čtivě a poutavě dokazuje, že naše iracionální já má i své kladné stránky - jen jich musíme umět využít. Tentokrát se Ariely zaměřuje nejen na profesionální sféru, ale také na romantické vztahy, manželství nebo třeba charitu - a v každé situaci objevuje zasuté vlivy a příčiny, které opravdu stojí za naším jednáním, našimi chybami a našimi úspěchy.

I ve své poslední knize používá Ariely svou atraktivní a unikátní metodu známou z předchozích knih - tedy zábavné experimenty, které přivádějí lidi do nezvyklých situací a umožňují studium jejich chování. Ať už se jedná o konflikty v kanceláři, milostná vzplanutí nebo hledání smyslu života, Ariely dokáže čtenáře naučit, aby se zbavil negativních vlivů z minulosti a rozhodoval se lépe. Kniha Jak drahá je intuice změní vaši práci, váš partnerský vztah a váš život.
Čti víc
Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
Dejte nám o tom vědět.

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Originální název
The Upside of Irrationality
Rozměr
148×210 mm
ISBN
9788072523276
Naše katalogové číslo
103722
Počet stran
256
Hmotnost
330 g
Rok vydání
2011
Vazba
brožovaná vazba
Jazyk
český
Nakladatelství
Práh

Recenze

Jak se vám kniha líbila?

4,1 / 5

10 hodnocení

4
3
3
0
0

Martina
2.11.2014
Dan Ariely opäť nesklamal
Po Predictably Irrational som sa pustila aj do tejto knihy s očakávaním, či sa Dan nebude opakovať. Možno je to len emóciou z práve dočítaného, ale Upside of Irrationality sa mi páčila ešte viac. Oceňujem na Danovi to, že aj keď odkrýva našu iracionalitu a ukazuje to, ako nás naša intuícia a mozog môže zradiť, iracionalitu nevníma ako niečo, čoho by sme sa mali zbaviť. Skôr by sme sa mali naučiť poznať naše limity v tejto oblasti. V dnešnej dobe, kedy sa často korelácia zamieňa s kauzalitou a osobná skúsenosť kladie nad fakty a dôkazy, je jeho kniha "must read" pre všetkých.
Čti víc
Emil Myjavec
Emil Myjavec
14.7.2014
Neprekvapí, no nesklame
Slabšie ako prvý diel. Ariely sa snaží neopakovať témy a spomenuté výskumy, no aj tak má človek pocit, že toto už niekde počul... Možno je to len tým, že už sa vytratil moment prekvapenia a človek ako tak vie, čo od knihy čakať a že výsledky výskumu sú takmer vždy pravý opak toho, než by bežný smrteľník tipoval.
Čti víc
David Lörincz
26.8.2012
Velmi povedená kniha
Měl jsem tu možnost číst i jeho první díl a bohužel tato publikace již není tak čťivá jako jeho první díl. I tak však mohu jen doporučit.
Čti víc
Ľuboš Macura
Ľuboš Macura
24.5.2012
Názor čitateľa
miestami zaujímavé a miestami aj nie... no hlavne koniec nie a nie prísť
Čti víc
14.12.2011
Najlepšia kniha o praktickej ekonómii pre každého
Kniha rozoberá dômyselné marketingové taktiky, ktoré na nás zaberajú. Aj ak si myslíte, že ich máte všetky prekuknuté, určite sa v tejto knihe nájde nejaká, pri ktorej si poviete: "A vážne, presne takto sa pri nakupovaní rozhodujem, to ma veru nenapadlo."

Autor vyučuje behaviorálnu ekonómiu na MIT. Na začiatku každej kapitoly najskôr povie nejakú svoju teóriu, názor, ako si myslí, že ľudia reagujú. Potom to na pokusoch aj naozaj overí, a až tak niečo tvrdí. Takže svoje ekonomické teórie nevytiahne z rukáva, ale všetky aj naozaj overí.

Okrem toho píše neuveriteľne pútavo a vtipne.

Podľa mňa povinná literatúra pre každého človeka, čo chodí na nákupy. Čiže fakt pre každého.
Čti víc