Vizuální komunikační strategie v autismu - Andy Bondy, Lori Frost
Vizuální komunikační strategie v autismu
219 Kč
Při nákupu nad 999 Kč máte poštovné zdarma
Knihy
E-knihy
219 Kč

Vyprodané

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • poštovné zdarma k objednávkám od 999 Kč
  • více než 2500 výdejních míst
  • záložky ke každému nákupu

Doporučené tituly a kolekce

Více o knize

Kurt byl malý chlapec, u něhož byl diagnostikován autismus. Byly mu tři roky, ale nepoužíval řeč. Spojovaly se jeho problémy s komunikací snad s jeho obtížemi v oblasti chování? Vztahovaly se jeho komunikační obtíže pouze k absenci řeči, nebo se jednalo o hlubší problém? Záměrem této publikace je pomoci rodičům a odborníkům pochopit komunikační obtíže dětí a dospělých s autismem, kteří stejně jako Kurt nemluví, včetně všech s poruchou autistického spektra. Kniha přináší mimo jiné charakteristiky lidí, kteří jsou nonverbální, a uvádí příklady přístupu k porozumění jejich komunikaci. Popisuje vztah mezi komunikací a různými obtížemi v oblasti chování. Rozebírá intervenční strategie, včetně použití znakové řeči a jiných systémů založených na obrázcích a symbolech. Naučte se s námi jak neelektronické komunikační přístupy, tak elektronické. Poznejte možnosti funkčních komunikačních dovedností.

Z obsahu:

Poděkování
Úvod
1. Co je komunikace?
1.1 Komunikativní behavioristé
1.1.1 Analýza komunikace na základě příčin a následků
1.1.2 Jaké chování je komunikace?
1.1.3 Proč komunikujeme?
1.1.4 Kdy a kde komunikujeme?
1.1.5 Jak komunikujeme?
1.1.6 Závěr
2. Druhá strana mince u komunikace: porozumění
2.1 Proč je důležité rozumět komunikaci ostatních?
2.2 Čemu nasloucháme?
2.3 "Jak" naslouchání
2.4 Kdy nasloucháme či rozumíme ostatním?
2.5 Kde posloucháme
2.6 Závěr
3. Nemůže mluvit? Nemůže komunikovat?
3.1 Proč mají některé děti problémy ve vývoji řeči?
1.2 Co se děje, když nemůžete komunikovat?
3.3 Kdo může těžit z osvojování neřečových komunikačních dovedností?
3.3.1 Kolik je vašemu dítěti let?
3.3.2 Jak dlouho se již vaše dítě věnuje výcviku vokálního napodobování?
3.3.3 Jak používá dítě v současné době vokalizaci?
4. Proč to dělá? Vztah mezi chováním a komunikací
4.1 Zvládání problémového chování, které slouží ke komunikaci
4.2 Problémy se zvládáním chování, které není komunikačního charakteru
4.3 Co je to výcvik funkční komunikace
4.4 Jak vymezujeme funkční kontrolu chování?
4.5 Kdy je nejpříhodnější doba pro výuku alternativních komunikačních dovedností?
4.6 Závěr
4.6.1 Jak začít s výukou dítěte, chceme-li jej naučit komunikovat "Pomoc!"
5. Augmentativní a alternativní komunikační systémy
5.1 Co je to AAK?
5.2 Proč používat AAK?
5.3 A co vývoj řeči?
5.4 Typy symbolů AAK
5.4.1 Symboly bez pomůcek
1.1.2 Symboly s pomůckami
5.4.3 Abecední symboly
5.4.4 Techniky AAK
5.4.5 Návrh systému AAK
5.4.6 Jak učit vaše dítě používat vlastní systém AAK
5.4.7 A nakonec
6. Výměnný obrázkový komunikační systém (PECS): počáteční trénink
6.1 Vývoj PECS
6.2 Jaké jsou předpoklady pro začátek PECS?
6.3 Jaké jsou fáze výuky PECS
1.4 Jak začít s výukou PECS?
6.5 Rozlišování - co je pro vaše dítě odměnou?
6.6 Fáze první: Iniciování komunikace
6.7 Jak to udělat, aby odměna odměnou i zůstala
6.8 Fáze druhá: Rozšiřování použití obrázků
6.9 Fáze třetí: Volba vzkazu v rámci PECS
6.10 Výukové strategie k volbě sdělení
6.11 Obecná témata spojená s úspěšným diskriminačním výcvikem
6.12 Fáze čtvrtá: Zavedení větné struktury v rámci PECS
6.13 Tvorba efektivních lekcí fáze 1 a 2
6.13.1 Potřebné materiály
6.13.2 Nezbytné předpoklady
6.13.3 Lidé, kteří jsou zapotřebí
6.13.4 Fyzické uspořádání
6.13.5 Začátek lekce
7. Pokročilé lekce PECS
7.1 Rozšířené větné struktury
7.2 Fáze čtvrtá (pokračování): rozšiřování žádostí novými atributy
7.3 Tvorba efektivních lekcí se zahrnutím atributů
7.3.1 Potřebné materiály
7.3.2 Předpoklady
7.3.3 Lidé, kteří jsou zapotřebí
7.3.4 Fyzické uspořádání
7.3.5 Začátek lekce
7.4 Fáze pátá: Výuka, jak odpovídat na jednoduché otázky
7.5 Fáze šestá: Výuka komentování
7.6 Co přijde po šesté fázi
7.7 Používání PECS ve škole a doma
7.7.1 Ve škole
7.7.2 Doma
7.8 Používání PECS u vrstevníků a sourozenců
7.9 Jaký je vztah mezi PECS a vývojem řeči?
7.10 Odstraňování problémů v rámci PECS a kde hledat pomoc
7.11 Jak říci "NE!" a přežít to
7.12Kde žádat o pomoc
8. Používání vizuálních strategií ke zlepšení porozumění
8.1 Porozumění instrukcím
8.2 Výuka plnění instrukce
8.3 Používané symboly
8.4 Dodržování rozvrhu
8.5 Porozumění změnám v rutinách a očekávaných výsledcích
8.6 Porozumění pojmu "Počkej"
8.7 Porozumění přechodům
8.8 Porozumění systémům vizuálního povzbuzování a jejich používání aneb: Dohodněme se!
8.9 Otázky, které musí být zodpovězeny v rámci úplných smluv
8.10 Závěrečné poznámky
Literatura
Čti víc
Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
Dejte nám o tom vědět.

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Počet stran
144
Hmotnost
179 g
Rok vydání
2007
Vazba
brožovaná vazba
Jazyk
český
Nakladatelství
Grada
Rozměr
150×210 mm
ISBN
8024720531
Naše katalogové číslo
41930

Recenze

Jak se vám kniha líbila?

5,0 / 5

4 hodnocení

4
0
0
0
0

O autorech/autorkách

Čti víc
Čti víc

„S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školu. Bez knih pak nebývá učený nikdo ani ve škole. “

Jan Amos Komenský