Dvě století českého železničního průmyslu -
Dvě století českého železničního průmyslu
400 Kč
Při nákupu nad 999 Kč máte poštovné zdarma
Knihy
E-knihy

Dvě století českého železničního průmyslu

    ACRI, 2015
    Nakladatel
    ACRI, 2015

    Jedinečná publikace kolektivu autorů přibližuje historii i současnost železničního průmyslu v Česku. od barevného koše po návěstidlo od parní lokomotivy po třísystémovou d koněspřežky po elektrizaci Představuje nejzajímavější kolejová vozidla...

    Čti víc

    400 Kč

    Vyprodané

    Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

    Proč nakupovat na Martinus.cz?
    • poštovné zdarma k objednávkám od 999 Kč
    • více než 2500 výdejních míst
    • záložky ke každému nákupu

    Doporučené tituly a kolekce

    Více o knize

    Jedinečná publikace kolektivu autorů přibližuje historii i současnost železničního průmyslu v Česku.

    od barevného koše po návěstidlo
    od parní lokomotivy po třísystémovou
    d koněspřežky po elektrizaci

    Představuje nejzajímavější kolejová vozidla, unikátní železniční stavby a současné představitele železničního průmyslu.
    Vydala Asociace podniků českého železničního průmyslu.

    Obsah knihy:
    Počátky železničního strojírenství (Karel Zeithammer)
    Stavba parních lokomotiv (Karel Zeithammer)
    Motorové lokomotivy (Bohumil Skála)
    Elektrické lokomotivy (František Palík)
    Železniční vozy, motorové a elektrické jednotky (Ivo Mahel)
    Železniční infrastruktura (Mojmír Krejčiřík, Danuše Marusičová)
    Železniční svršek (Mojmír Krejčiřík, Danuše Marusičová)
    Železniční mosty (Mojmír Krejčiřík, Milan Kučera)
    Sdělovací a zabezpečovací technika (Ivo Laníček)
    Elektrizace železnic (Vladimír Výkruta, Tomáš Krčma)
    Speciální kolejová vozidla pro železniční infrastrukturu (Václav Jelínek)
    Železniční zkušebnictví (Jan Lutrýn, Danuše Marusičová)

    Faktem je, že za současným úspěšným rozvojem železniční dopravy stojí téměř dvouset letá tradice českého železničního průmyslu. Éra železničního strojírenství se začala psát již na počátku 19. století a to v podobě dodávek pro koněspřežku. Fenoménem je určitě stavba parních lokomotiv a 19. století - století páry. Křižíkova lokomotiva z roku 1906 však předurčila směr nový, směr elektrifikovaný. Někdejší Ringhofferova vagonka v Praze, Vagonka v Kopřivnici, První Českomoravská strojírna v Praze – pozdější ČKD, Škodovy závody v Plzni společně s dlouhou řadou dalších výrobců byly vždy špičkou ve svých oborech. O kvalitě jejich výrobků svědčí i rozsáhlý export čítající všechny světadíly, s jedinou výjimkou – a tou je Austrálie. Zejména Ringhofferovy salónní, lůžkové a jídelní vozy a parní lokomotivy z ČKD a Plzeňské Škodovky jsou světově uznávanými pojmy.
    V době mezi světovými válkami patřilo Československo mezi deset nejvýznamnějších strojírenských zemí světa. Prudký rozvoj po druhé světové válce byl ovlivněn jak mezinárodní, tak vnitrostátní situací. Strojírenství se stalo nosným odvětvím ke zprůmyslnění méně rozvinutých oblastí.
    Na tuto mnohaletou tradici úspěšně navazují současní představitelé českého železničního průmyslu, kteří nespoléhají jen na tradici, ale významně investují do vývoje nových produktů, nákupu nových technologií a obnovy výrobních areálů. Tato technologická inovace v železniční dopravě je nutnou podmínkou k zajištění konkurenceschopnosti tohoto dynamicky se rozvíjejícího průmyslového odvětví.
    Čti víc
    Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
    Dejte nám o tom vědět.

    Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

    Počet stran
    224
    Hmotnost
    1354 g
    Rok vydání
    2015
    Vazba
    pevná vazba
    Jazyk
    český
    Nakladatelství
    ACRI
    Rozměr
    210×300 mm
    ISBN
    9788090473799
    Naše katalogové číslo
    241880

    Recenze

    Jak se vám kniha líbila?

    „Knihy jsou němí učitelé.“

    Aulus Gellius