Dva zlomové roky a jejich relevance pro dnešek (Christoph Klessmann, Souvislosti mezi roky 1968 a 1989; Rainer Eckert, 1968 a 1989: Jeden pohled – dvě perspektivy; Rüdiger Ritter, Rok 1968 a proměna kultury protestu v hudbě ve Spolkové republice a v ČSSR) - II. Dobové svědectví a moderní výuka dějepisu (Bodo von Borries, Dobové svědectví a materiál k učebnicím k roku »1968«. Mezi výukou a projektem; Milan Hauner, Chceme světlo… Více světla… Bývalý student po čtyřiceti letech vzpomíná na Pražské jaro 1968; Zdeněk Beneš, Bod zlomu – léta 1968–70, generační zážitek a historická paměť; Miroslav Vaněk, Orální historie a její využití ve výuce dějepisu) - III. Zlomové roky v dějepisných učebnicích a ve výuce (Christiane Kohser-Spohn, Hodina dějepisu ve francouzských a německých učebnicích: Protestní hnutí v 60. letech 20. století; Hans-Christian Maner, Od pokusů o reformy k epochální změně poměrů. Roky 1968 a 1989 v Polsku, Rumunsku a Jugoslávii v kontextu německé výuky dějepisu; Blažena Gracová, Obraz tzv. Pražského jara, období normalizace a sametové revoluce v současných německých učebnicích; Dagmar Hudecová, Dějepisné vyučování v současné kurikulární reformě; Heidrun Dolezel, Československo v letech 1968 až 1989 v českých učebnicích dějepisu).