Tato kniha přináší odpovědi na klíčové otázky, které pracovníci marketingu řeší každý den. Otázky typu: jak podpořit růst a stabilitu značky, jak funguje reklama, jakou částku je potřeba vložit do propagace, vyplatí se věrnostní programy, jsou zákazníci loajální
Kniha přináší výsledky desítky let trvajících výzkumů srozumitelnou formou pro všechny obchodníky. Je to první kniha svého druhu, která prezentuje zákonitosti obchodu a propagace.
Nejvýraznějším kladem této knihy je, že pravidla a zákonitosti v ní fungují v různé době i v různých částech světa.
Pokud na většinu následujících otázek odpovíte „ano“, potom při své práci vycházíte z mnoha mylných předpokladů:
Odlišení se od ostatních (diferenciace) je náš nezbytný marketingový úkol.
Věrnost zákazníků je odrazem síly, nikoli velikosti naší značky.
Levnější je zákazníka si udržet nežli jej získat.
Cenové akce zlepšují průnik na trh, nikoli věrnost zákazníků.
S kým soutěžíme, závisí na stanovení pozice naší značky (positioning).
Masový marketing je mrtvý nebo přinejmenším nekonkurenceschopný.
Kupující mají pro nákup naší značky zvláštní důvody.
Naši zákazníci jsou specifickým typem lidí.
20 % našich největších zákazníků přináší alespoň 80 % našich prodejů.