Přeskočit na hlavní obsah
Den - Michael Cunningham, Odeon CZ, 2024

Cirkadiánní kód
E-kniha

Využijte přirozený rytmus těla pro zdraví, výkon a zhubnutí

Asi to znáte dobře: hlad vás popadá v těch nejnesprávnějších chvílích, a zvláště večer či v noci se pokušení těžko odolává. Přitom všichni tušíme, že nepravidelná strava našemu... Číst víc

3,9 15 hodnocení
Nakladatel
Jan Melvil publishing, 2020
Počet stran
296

Asi to znáte dobře: hlad vás popadá v těch nejnesprávnějších chvílích, a zvláště večer či v noci se pokušení těžko odolává. Přitom všichni tušíme, že nepravidelná strava našemu zdraví neprospívá. Nejde ale jen o jídlo. Číst víc

  • EPUB MOBI
  • Čeština

279 Kč

Ihned ke stažení
Jak číst e-knihy?

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Více o eknize

Je to tak snadné: stačí udržovat skrytý rytmus těla, které střídavě zapíná a vypíná své funkce, aby kromě práce zvládlo i regeneraci – a naše zdraví se zase vrátí ke své dokonalosti. Kdyby ale byly tyto poznatky tak samozřejmé, objevy na poli cirkadiánních rytmů by bylo v roce 2017 jen těžko vyznamenány udělaním Novelovy ceny. Civilizační výdobytky nám totiž tyto evolučně nastavené procesy skryly. S Pandovou poutavou knihou držíte v rukou příležitost, jak seřídit hodiny svého těla a trvale dosáhnout fyzické a duševní pohody. Naučíte se ovládat intenzitu světla, načasovat správně své jídlo, vyladit pohybovou aktivitu a oddávat se hlubokému spánku. Během několika týdnů zjistíte, jak skvělé je žít ve zdravém těle plném energie.

V této knize o cirkadiánním životním stylu se mimo jiné dozvíte, že:
- Hodiny v našem mozku se řídí prvním ranním světlem a jasné večerní osvětlení jim škodí, což lze naštěstí řešit i pomocí technologií.
- První sousto dne nastavuje orgánové hodiny, přičemž nezáleží tolik na tom, co jíte, ale jak dlouhý je denní interval věnovaný jídlu.
- Spánek nepředstavuje konec, nýbrž začátek našeho biologického dne, a pro jeho optimální efekt je potřeba vystřídat několik spánkových cyklů.
- Správnému nastavení rytmu pomáhá cvičení ráno a v pozdním odpoledni.
- Chronické nemoci i terapie mají silnou cirkadiánní složku, jejímž vyladěním lze nemocem předcházet a také je léčit.
- Konkrétní změny a tipy pro sladění každodenního života s biologickým rytmem jsou snadné a přirozené.
Číst víc
Naše katalogové číslo
821205
Originální název
Circadian code
Počet stran
296
Rok vydání
2020
Edice
Fit and Food
Jazyk
čeština
Překlad
Nakladatel
Jan Melvil publishing
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

3,9 / 5

15 hodnocení

8
3
0
3
1

Jak se líbila e-kniha vám?

Čtenářské recenze

Majky
Neověřený nákup
21.4.2023
Neodporúčam v slovenskej verzii
Slovenský preklad je jedna veľká katastrofa. Pri čítaní máte pocit, že to niekto len prehnal cez Google translator a viac sa tým nezaoberal. Kniha ako taká síce má čo ponúknuť, a tie informácie aj sú zaujímavé, ale nie v tomto podaní. Mala som možnosť porovnať to s českou verziou, ktorá je podstatne kvalitnejšie spracovaná a určite odporúčam tú. Číst víc
15

Som mama. Bývalá novinárka, slovo hoci v inej podobe ma ako PR človeka stále živí. Druhou prácou je prednášanie. Keď je čas chodím a behám, veľa a rada sa hrám. Obľúbená hudba je ticho. Knihy si starostlivo vyberám a denne im patrí veľká časť dňa, aj vďaka tomu, že ich množstvo počúvam. Život je prikrátky na to, aby sme čítali hlúposti a kníh nikdy nebude priveľa. Ideálny nepracovný deň? Dlhá spoločenská hra s deťmi, dve hodiny v kuchyni, 5 kilometrov medzi poľa behu mi, pár dielov seriálu a pár sto strán dobrej knihy. Takéto Vianoce bývajú len občas, o to viac sa im teším.

Marie Stracenská
Ověřený nákup
11.10.2021
Zaklaplo to
Roky sledujem rôzne odporúčania ako spať, jesť, čo a kedy, ako na nás pôsobí okolie a čo si môžeme a nemuseli by sme si spôsobovať, keď netušíme, že konáme nesprávne. V tejto knihe viacero vecí do seba zaklaplo a zarámcovalo sa - zdôvodnením, čo sa deje s telom a aký to má efekt, ak robíte to či ono. Ako záleží na tom, čo prvé ráno vidíte, čo posledné, čo a kedy jete, ako sa hýbete. Kniha nie je univerzálna pravda, ale ukazuje cestu. Dokladá to výskumom aj anekdotickými príkladmi. Ja som si z nej vzala, ako modifikujem čo a kedy jem, kedy je pre mňa dobré športovať, kedy naposledy pred spaním držať v ruke mobil, ale aj ako si napraviť spánkový deficit. Fakt som rada, že sa mi dostala do ruky. Číst víc
25.2.2021
Večer nepozerajte do monitoru (a keď už, dajte si tam filter), znížte intenzitu osvetlenia, choďte spávať pravidelne ešte pred polnocou v chladnej miestnosti, ráno sa zobuďte so svitaním, vystavte sa prirodzenému svetlu, jedze v časovom okne ~10 hodín hodín a doprajte si veľa pobytu a pohybu vonku. Tak nejak v skratke, čo vám odporúčajú vaše cirkadiánne hodiny a Satchin Panda.
Kniha Cirkadiánní kód patrila u mňa k tým veľmi očakávaným, pretože cirkadiánny rytmus ma zaujíma už dlhšie a veľa z toho už mesiace úspešne praktikujem (odložiť mobil/notebook po 20:00 je za mňa to najlepšie čo môžete večer spraviť). Ako rytmus využiť, aby ste sa cítila lepšie a nebývali unavení? Ono to nie je žiadna raketová veda, len žijeme v 21. storočí s mobilmi, svetelným smogom a pocitom, že musíme všetko stihnúť, sledovať všetky tie odporúčané seriály na Netflixe a scrollovať na Instagrame (pretože FOMO). Satchin Panda píše aj o ďalších témach spojených s cirkadiánnym rytmom, najmä teda o stravovaní. Ten svoj má totiž každá bunka a tak záleží aj na to, kedy jeme či kedy užívame lieky. Vysvetľuje prečo je dobre jesť v časovo obmedzenom okne (prakticky ide o prerušovaný pôst) alebo kedy je vhodnejšie cvičiť s ohľadom na hormonálny cyklus (a tým nemyslí ten ženský). Už mi tam chýbalo len otužovanie a meditácia, ale to je asi vhodné kedykoľvek.
Autor nepláca len tak, roky sa o problematiku zaujíma a skúma ju. Zároveň si uvedomuje v akej dobe žijeme, takže nás neposiela všetkých žiť do jaskyne, ale navrhuje drobné riešenia, ktoré dlhodobo vedia zvýšiť produktivitu, znížiť únavu a v konečnom dôsledku zlepšiť zdravie. Dáva to zmysel, teoreticky je to jednoduché a prirodzené, takže je už na každom, čo si z toho odnesie a aké zmeny je ochotný spraviť alebo minimálne pár týždňov vyskúšať.
Číst víc
Peter
Neověřený nákup
6.2.2021
Slabší priemer
Od knihy som očakával rozhodne viac. Na úvodných pár stranách Vás vtiahne ešte do deja, no potom sa informácie točia stále dokola. V niektorých pasážach je dokonca štýl písania na úrovni seminárnej práce (všeobecné frázy), v iných častiach sú prítomné logické rozpory toho, čo autor uvádza (možno vec prekladu). Číst víc
Alex Janitor
Ověřený nákup
6.9.2022
Mali by ste začať písať knihy, určite by Vám to išlo lepšie. Číst víc

Nakladatelství Jan Melvil publishing

Číst víc

„Nemůžu se vrátit do včerejška, protože jsem tehdy byl jiný člověk.“

Alenka v říši divů - Lewis Carroll, Manuela Adreani, Giada Francia, 2014
Alenka v říši divů
Lewis Carroll, Manuela Adreani, Giada Francia