Bryan Peterson ve své nové knize učí fotografovat akční scény plné pohybu, ukazuje, jak přidat pohyb do příliš klidných záběrů a vysvětluje práci s expozičním časem při snímání nočních fotografií nebo snímků pořizovaných při nízké hladině osvětlení. Nová kniha Bryana Petersona vychází téměř současně s původní anglickou předlohou. Autor, který si získal desetitisíce českých čtenářů, pro svoji jedinečnou schopnost hovořit o fotografování lehce, s nadhledem, ale přitom výstižně a přesvědčivě díky obrovským praktickým zkušenostem, nezklame své příznivce ani v této publikaci.
Práci s rychlostí závěrky (expozičním časem) předvádí na řadě nejrůznějších ukázek: od zmrazení pohybu při velmi krátkých expozičních časech, přes působivé snímky, kde je pohyb naznačen rozmazáním při dlouhých časech, až po vytváření fantastických kreací při dlouhých časech za pomocí zoomování nebo třeba pohybem fotoaparátu. Předvádí a vysvětluje postupy, kterými je možné prodloužit nebo naopak zkrátit expoziční čas pro dosažení záměru fotografa, zabývá se citlivostí ISO, možností použití filtrů a mnoha dalšími otázkami, které přímo souvisejí s kreativním využitím rychlosti závěrky.
Část knihy se věnuje i fotografování při nízké hladině osvětlení (Low-light) – noční snímky měst, snímky krajiny osvětlené blesky nebo vytváření zajímavých efektů s různými zdroji světla.
Kniha je určena všem zájemcům o fotografování, ať již jako učebnice základních technik nebo jako inspirace díky mnoha doprovodným fotografiím.
Obsah:
Úvod
Expoziční čas – fakta a mýty
Jedna scéna, šest správných expozic
Krajní možnosti
Tajemství ISO odhaleno
Vysoká a střední rychlost závěrky
Zmrazení akce
Umění zpomalit
Výroba deště: pouhá 1/60 s
Protisvětlo bez siluety
Pomalé rychlosti závěrky
Panning: 1/30, 1/15, 1/8 a 1/4 sekundy
Naznačení pohybu – se stativem
"Kreslení" závěrkou
Jednoduché zoomování
Připevněte aparát k …
Západ slunce a nízká hladina světla: 1 s a více
Fotografujeme duchy a anděly
Zaměřeno na expozici
Vyvážení bílé
Dlouhé expoziční časy a synchronizace blesku
Filtry
Formát RAW: "anti" ND filtr
Kompozice
Základy
Zaplňte rámeček
Ponechejte akci prostor
Pravidlo třetin
Práce v diagonále
Vytěžení tématu
Preklad: Alena Volná, Petr Volný