Babylon - R.F. Kuang, Host, 2024
Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová, Edika, 2015

303 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma

Diagnostika dítěte předškolního věku

Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let

Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového vnímání, sluchového vnímání, vnímání... Číst víc

4,5 8 hodnocení
1. díl série
Diagnostika dítěte předškolního věku
Věk
15+
Nakladatel
Edika, 2015
Počet stran
120

Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového vnímání, sluchového vnímání, vnímání prostoru, vnímání času, základních matematických... Číst víc

  • Šitá vazba
  • Čeština

303 Kč

Skladem > 5 ks
Posíláme ihned
Další knižní vydání
Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová, Computer Press, 2007
Brožovaná vazba
Čeština, 2007
Vyprodané

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Babylon - R.F. Kuang, Host, 2024

Více o knize

Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového vnímání, sluchového vnímání, vnímání prostoru, vnímání času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy (samostatnosti), hry.

Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku se orientuje na populaci předškolních dětí. Čtenáři jistě budou rodiče – jsou prvními učiteli s nezastupitelnou úlohou pro pozdější vzdělávání. Zpravidla věnují pozornost vývoji svého dítěte a mají zájem dozvědět se více. Chtějí je dále rozvíjet, chtějí vědět, jak na to.

Publikace bude dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. Pro svůj úkol – doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni zajistit dítěti dostatek mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení – se učitelky potřebují dále vzdělávat a rozvíjet své diagnostické dovednosti. Tato publikace jim může být přínosná. Ve shodě s pojetím autorek není cílem předškolní diagnostiky „nálepkování“ dětí. Je to prostředek pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení.

Publikace poutavou a nenásilnou formou poskytuje rodičům i učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od časných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Nabízí inspiraci pro přímou práci s dítětem, vycházející z jeho vývojových potřeb, a dává možnost, jak je zjistit. Zde je těžiště publikace, nebo rodiče či učitelé mohou sami vývojovou úroveň dítěte diagnostikovat. Diagnostika vychází z průřezových vývojových řad (ve většině případů se jedná o informace, v jakém věku by mělo dojít k upevnění dílčích dovedností). Byly konstruovány na základě dlouhodobé poradenské zkušenosti autorek. Samy autorky upozorňují, že při jejich užití je potřeba být obezřetnými. Údaje o obvyklém dosažení dané dovednosti či schopnosti se netýkají všech dětí beze zbytku. Existují odchylky ve vývoji, které nemusejí být známkou vážného opoždění dítěte. Nemělo by proto docházet ke zvýšenému tlaku na dítě vzhledem k nedosažení uvedených věkových norem.

Materiál by měl být inspirací rodičům i učitelům pro přímou práci s předškolními dětmi, nikoli „dogmatem“. Diagnostika nemůže být jednorázovou záležitostí, předškolák je ve svých výkonech závislý na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) pomáhá opakované sledování. V případě závažných odlišností od popsaného vývoje či odchylek ve více oblastech je vhodné obrátit se na poradenská nebo klinická pracoviště pro „odbornou“ diagnostiku i doporučení navazujících intervencí.

Číst víc

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

4,5 / 5

8 hodnocení

6
1
0
1
0

Jak se líbila kniha vám?

Čtenářské recenze

Andrea
Neověřený nákup
22.2.2021
výborná
Skvelá kniha na diagnostiku detí predškolského veku, veľmi prehľadné vývojové škály a super námety na rozvoj schopností a zručností u detí. Číst víc
9.9.2016
Výborná a kvalitná
Som študentkou predškolskej pedagogiky a táto kniha je skutočne veľmi kvalitná. Narozdiel od ostatných skrípt a inej odbornej literatúry, ide hneď k veci a priamo, nie je okolo 50 druhov omáčok. Sú tam aj tabuľky, v ktorých je rozpísané v koľkých rokoch by dieťa malo ovládať určité veci a vie vykonávať určité úlohy (všetko rozdelené podľa oblastí). Polovicu knihy tvoria prílohy s farebnými obrázkami, s ktorými môžete pracovať.
Vrelo odporúčam hlavne pre začínajúcich učiteľov alebo študentov.
Číst víc

Nakladatelství Edika

Číst víc

„Jestli je na světě něco, za co by stálo umřít, je určitě lepší zůstat kvůli tomu naživu.“

Hlava XXII - Joseph Heller, 2016
Hlava XXII
Joseph Heller