Knihy
E-knihy

Metody oceňování podniku pro pokročilé

Hlubší pohled na vybrané problémy

Ekopress, 2018
Na skladě
Nakladatel
Ekopress, 2018

Ocenění podniku je syntézou podnikohospodářských oborů, ve které by se měly skloubit rozsáhlé poznatky podnikové ekonomiky, disciplín zaměřených na trh, daní a vlastních metod oceňování. Oceňování podniku je tedy svým způsobem...

Čti víc

608 Kč

Běžná cena Běžně 640 Kč

Ušetříte 5%
Stíháme do Vánoc

Na skladě, objednávejte ale rychle

Proč nakupovat na Martinus.cz?
  • poštovné od 29 Kč
  • více než 500 výdejních míst
  • soutěž o knihy na celý rok 2019

Doporučené tituly a kolekce

608 Kč

Více o knize

Ocenění podniku je syntézou podnikohospodářských oborů, ve které by se měly skloubit rozsáhlé poznatky podnikové ekonomiky, disciplín zaměřených na trh, daní a vlastních metod oceňování. Oceňování podniku je tedy svým způsobem královská disciplína a není jednoduché ji ovládnout skutečně do hloubky. Navíc se jedná o oblast, která se stále pohybuje vpřed, a není mnoho ekonomických témat, kterým bylo ve světě věnováno tolik publikací, jako právě oceňování podniku.

Druhé vydání knihy volně navazující na knihu Metody oceňování podniku (Ekopress 4/2011) , ale text je psán tak, aby byl pro čtenáře, který má alespoň základní představu o oceňování, pochopitelný i sám o sobě.

Jádrem publikace je hlubší pohled na výnosové metody. Proto jsou sem zařazena vysvětlení několika základních variant metody DCF včetně podrobnějšího rozboru tématu zatím u nás přehlíženého, a tím je tzv. pokračující hodnota. Autoři se vrací k metodě ekonomické přidané hodnoty a rozebírají některé problémy s ní spojené. Za jedno z hlavních témat je pak možno považovat analýzu vlivu zadlužení podniku na jeho hodnotu a na způsoby stanovení struktury kapitálu při ocenění podniku. Je zde ukázáno, že struktura kapitálu vyjádřená v tržních hodnotách je klíčovým bodem pro dosažení shody výsledků jednotlivých výnosových metod. Rozsáhlejší pasáž je pak věnována komplexnímu rozboru vztahů mezi hlavními výnosovými metodami, kterými jsou různé varianty metody DCF, metoda EVA a také metoda kapitalizovaných čistých výnosů, která je u nás poměrně často používána, bohužel ale nesprávně.

Značnou pozornost autoři věnují i metodám odhadu diskontní míry včetně základních principů, na kterých by měl být tento odhad postaven. Poslední části knihy jsou věnovány oceňování specifických typů podniků, tedy oceňování koncernů a podniků s omezenou perspektivou. Samostatná kapitola se pak zabývá dalšímu prohloubení záležitosti, která činí v našich podmínkách značné problémy, a tou jsou diskonty a prémie při oceňování podniku.
Čti víc
Kupte společně
Metody oceňování podniku pro pokročilé - Miloš Mařík
Motivace a odměňování pracovníků - Jan Urban
845 Kč
Ušetříte 44 Kč
Našli jste v našem obsahu nějaké nepřesnosti?
Dejte nám o tom vědět.

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Počet stran
548
Hmotnost
900 g
Rok vydání
2018
Vazba
brožovaná vazba
Jazyk
český
Nakladatelství
Ekopress
Rozměr
165×240 mm
ISBN
9788087865422
Naše katalogové číslo
436545

Recenze

Jak se vám kniha líbila?

Kupte společně
Metody oceňování podniku pro pokročilé - Miloš Mařík
Motivace a odměňování pracovníků - Jan Urban
845 Kč
Ušetříte 44 Kč

„Knihkupectví je jeden z mála důkazů, ze lidé stále myslí.“

Jerry Seinfeld